A magyar versenyző elmondta, hogy nagyjából egy hónapja, az első decemberi edzőtábor eleje óta tudja biztosan, hogy számolnak vele, de amíg a hivatalos bejelentés nem történt meg, addig óvatosnak kellett lennie. Hozzátette: azért bízott benne, hogy a részvétele nem lehet kérdéses, amióta tudta, hogy Magyarországról fog indulni a verseny.
A Giro május 6-án rajtol el, és az első három szakaszt Magyarországon rendezik. Előbb Budapestről Visegrádra teker a mezőny, majd a fővárosban lesz egy időfutam, végül pedig Kaposvár Balatonfüred között teljesítenek a versenyzők bő 200 kilométert.
Egyértelmű, hogy nekem Magyarországon kéne a legjobban menni, viszont az talán még egyértelműbb, hogy a három magyar szakasz nem teljesen nekem való" -
jelentette ki a jelenleg Tenerifén készülő Valter Attila, aki tavaly három szakaszon át viselhette a legendás rózsaszín trikót, az összetett éllovasának járó megkülönböztető mezt.
"Az első szakasz Visegrádon igen csábító, elég sokat edzek arra, de ez nem egy kifejezetten nagy és nehéz hegy. Itt nem arra gondolok, hogy könnyű lesz felmenni az elsőkkel vagy a legelejével, hanem arra, hogy nagyon-nagyon nehéz nekem ezt megnyerni, hiszen valószínűleg még a sprinterek is kibírják, tehát gyakorlatilag egy kismezőnyös sprint várható Visegrádon" - vélekedett, hozzátéve, hogy az utána következő időfutam és sprintszakasz sem neki kedvez.
"Tehát bármennyire is szeretném én Magyarországra időzíteni a csúcsformát, nem sok mindent tudnék elérni.
Bízom benne, hogy eleget tudok elöl lenni, eleget tudok megfelelő helyeken lenni ezeken a magyar szakaszokon, hogy a magyar szurkolók lássanak.
Nagyon örülnék neki, ha itt tudnám megmutatni, mire vagyok képes, de az utána következő olasz hegyi szakaszok fekhetnek nekem" - folytatta.
Mint mondta, a tenerifei a felkészülés legintenzívebb időszaka, már csak azért is, mert kevesebb mint egy hónap múlva kezdődik számára a versenyszezon. Mostanában "rengeteg hegyet kell másznia", amivel nincs is gondja.
A programját illetően elmondta, február legelején a valenciai körversenyen kezd, utána még kérdéses egy francia verseny, de a felkészülést Tenerifén folytatja, majd a Strade Bianche toszkánai fehér murvás szakaszain láthatják őt a nézők, rögtön utána a Tirreno-Adriatico következik - amely szerinte az év egyik legnehezebb egyhetes viadala -, aztán a tavalyi évhez hasonlóan a katalán körön versenyez, s azt követi az alpesi körverseny.
"Nagyon sok minőségi kilométerem, nagyon sok fontos versenyem lesz már a Giro előtt. Szerintem egy szuper programot talált ki a csapat, hogy a lehető legjobban felkészüljek a Giróra" - mondta.
A 23 éves Valter Attila arról is beszélt: most érzi talán először, hogy nem csak magáért, a csapatáért, a támogatóiért, családjáért, édesapjáért, párjáért versenyez, hanem minden magyarért.
Azóta érzi ezt, amióta tapasztalta, hogy milyen hatást váltott ki a tavalyi szereplése, amikor rószaszín trikós volt a Girón.
"Itt lesz, úgy érzem, most a csúcspont, nagyon-nagyon szeretném, ha büszkék lehetnének rám.
Egészen elképesztő, hogy pont az én életemben, pont az én karrierem során fordul elő, hogy ilyen nagy verseny jön a hazánkba.
Nagyon bízom benne, hogy nagyon pozitív élmény lesz minden embernek" - mondta.
Az idei Girón hét sík, hat hegyi szakasz, továbbá két időfutam lesz, a maradék hat résztáv pedig dombos, ami a hosszú szökéseknek kedvezhet.
Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb 2018-ban, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.