A CS:GO-ban több pályán is játszhatnak a potenciális e-sportoló jelöltek.
Ezeket könnyedén kettéoszthatjuk, vannak versenypályák és nem versenypályák.
Utóbbi kategóriába esnek azok, amik csak helyet kaptak a játékban, de e-sport versenyeken nem szokták játszani, míg a versenypályák értelemszerűen az a 7 pálya, ami minden megmérettetésen előkerül. Ezek közül sokak kedvence a Dust2, ami már gyakorlatilag egybeolvadt a játékkal. Ha egy gamernek azt mondod "CS:GO pálya", nagy eséllyel rávagja majd, hogy "Dust2!"
A pálya fejlesztése gyakorlatilag a játékkal párhuzamosan haladt, igaz akkoriban, 1999-ben még aligha az lebegett Ming Le és Jess Clife szeme előtt, hogy megalkossák a nagybetűs kompetitív pályát. Az élet mégis úgy hozta, hogy Dust2-t szinte minden gamer ismeri.
A pálya tökéletes választás lehet kezdők számára,
akik éppen most próbálják megtanulni a CS játékmenetét, de komplex taktikái és nagy stratégiai mélysége miatt a veteránoknak sem volt unalmas soha, egyetlen percre sem.
Dust2 előtt persze létezett egy simán csak Dust nevű pálya is, ez volt minden alapja. A CS túszmentős játékmódja mellé új verzió érkezett, amiben az egyik csapatnak egy bizonyos területet kellett felrobbantani, míg a másik fél természetesen arra törekedett, hogy ezt megakadályozza. Ehhez az akkoriban még új játékmódhoz készült el Dust, ami szinte egy csapásra a játék ikonikus helyszíne lett, holott hemzsegett a hibáktól és teljesen átgondolatlanul tervezték. Éppen ezért, nem sokkal Dust megjelenése után már készülőben volt Dust2, a pálya, ami elődje alapjaira épül, megtartja annak jellegzetességeit, miközben hibáitól megszabadul, unalmas, alig használt részeit pedig átalakítja, továbbfejleszti.
Ez pedig szinte tökéletesen sikerült. A védekezők jóval nagyobb teret kaptak és jóval több útvonalat, pozíciót, ahol taktikai előnyhöz juthatnak, de a támadók is sokkal részletesebb stratégiákat alakíthatnak ki az új pályán.
De mégis miben rejlik Dust2 erőssége? Pontosan senki sem tudja. Nem egy előre megírt recept alapján készülnek a pályák és akik még próbálták is lemásolni Dust2-t, azok sem lettek annyira sikeresek. Mindig is óriási előnye volt a pályának, hogy világos. A homokköves falak remek láthatóságot biztosítanak a játékosoknak, nincs olyan hely a pályán, ahol a textúrák miatt beleolvad a környezetébe egy karakter.
Elődjéhez képest, jóval tágabb, nyitottabb terekkel operál, ami így jobban elősegíti az egy az egy elleni párharcokat, de a csapatmunkának is több teret ad.
A hosszú évek finomhangolása alatt pedig csak még tökéletesebb lett.
2004-ben például, a Counter-Strike: Source, a játék egy korábbi verziójának megjelenésekor megnyitották a skyboxot, ami után a gránátokat már át lehetett dobni a pályán a háztetők fölött is, ez pedig számos új taktikának adott teret.
A CS:GO-ban sem az első verzióját éli már a pálya. 2017-ben a játékfejlesztők fogták és egy teljes grafikai fejlesztésnek vetették alá a játék ikonikus helyszínét, miközben persze a tökéletes e-sport pálya megteremtése érdekében még tovább csiszolták az egyes folyosókat, beugrókat, szögeket.
Egy biztos, immár 20 éve, 2001 óta játszhatnak a Counter-Strike szerelmesek Dust2-n és nyugodt szívvel tippelhetünk arra is, hogy bármilyen verziója is legyen 20 évvel később a CS-nek, Dust2 biztosan ott lesz a pályák között.
Ott van a BLAST Premier versenyeken is. A 2021-es tavaszi szezon csoportkörében és a Showdown alkalmával is a második legjátszottabb pálya volt, ráadásul az egyik legkiegyenlítettebb is, közel azonos arányban nyertek rajta köröket a támadók és a védekezők is.
Ha kíváncsi vagy Dust2-re és persze a játék többi versenypályájára vagy magára pusztán a CS:GO és az e-sport érdekel, akkor kövesd te is egész héten a BLAST Premier Spring Finals hírek és közvetítéseket az Origo.hu-n.