Évente száz-százhúsz eseményt rendezne majd az új stadionjában a Ferencváros - közölt egy biztató adatot András Krisztina a MU Színházban tartott Sport és innováció konferencián. A Corvinus Egyetem adjunktusa úgy véli, ma már nem kell a Manchester Uniteddel példálózni egy klub üzleti modelljének elemzésekor, elvégre hamarosan a Fradinál is új korszakba lépnek.
Új honlap készült, hamarosan indul a klub saját tévéje, illetve az online jegyértékesítés - a többi közt ezekben látja a változás jeleit. Az épülő stadionban nemcsak meccseket, hanem koncerteket és konferenciákat is rendeznének, a cél, hogy idővel bevételt termeljen a létesítmény, amelyben múzeum, ajándékbolt, és számos szolgáltatás is lesz majd, jegyezte meg András Krisztina.
H. Nagy Máté közgazdász ugyanakkor több szempontból sem tartja szerencsésnek az állami sporttámogatást. Bár a TAO-t alapvetően jó elképzelésnek nevezte, megjegyezte, sok klub pénze még a harmincszázalékos önrészre sem elég. "Számos cég - mivel az számára kedvezőbb - inkább TAO-ra költ, és nem szponzorál, TAO-ból viszont nem lehet béreket fizetni, márpedig az Újpest (melynek marketingjéért H. Nagy felel) az éves költségvetésének túlnyomó részét bérekre költi."
"Ha egy magát fenntartani képes ágazatba állami milliárdokat ölünk, az nem egészséges, mert nem mutat reális képet" - jegyezte meg, hozzátéve, hogy véleményét hangsúlyozottan közgazdászként mondja. "A Fradi, a Loki és a Puskás Akadémia állami segítséggel kap új stadiont, bár pontosan nem tudjuk, ez hogyan jelenik meg a költségvetésükben."
Az Újpest marketingeseként azonban feladatának érzi visszahozni a magyar focit az üzlet életbe. A lila-fehéreknél igyekszik meghonosítani a társadalmi és környezeti felelősségvállalást, melynek keretében óvodákba, általános iskolákba, kórházakba látogatnak el focisták. Ezeknek a találkozásoknak hosszú távon lehet hatása, ugyanakkor miután a játékosok trikóján jókívánságot küldtek Akeem Adamsnek, a Fradi infarktust kapó védőjének, az Újpest "kilenc év után először került be egy kereskedelmi híradóba pozitív hírrel."
Az Újpest szorosan együttműködik a Microsofttal, melynek account managere (nagyobb ügyfelekkel foglalkozó munkatársa), Szabó Tamás az előadásában elmondta: a cége többféle informatikai megoldásokkal - többek között mobilos applikációk fejlesztésével - igyekszik tágítani a magyar futball vezetőinek horizontját. A lemaradás azonban e téren is óriási, mint mondta, a Real Madrid "évente 350 millió forintnyit költ informatikára, az NB I-es klubok nulla-kétmillió forint közti összeget."
Azért van változás idehaza is. A Microsoft az appok mellett két klubnál CRM-rendszert is beüzemelt, melynek segítségével kapcsolatot tarthatnak a szurkolókkal, például számon tarthatják, melyiküknek van születésnapja, sőt digitális kuponnal akár egy sörre is meghívhatják őket.
Továbbá akadt olyan klubvezető, aki ugyan idegenkedve fogadta a cég megkeresését, és elhárította az ajánlatát, ám egy másik klub appját látva mégis úgy döntött, visszahívja a szoftvercéget, mert szeretne ilyet ő is.