Egy nappal azt követően, hogy az eltűnt gép keresésével megbízott hatóság egyik kutatója jelentette, hogy a La Manche-csatornában, Gurney szigetének közelében 63 méteres mélységben megtalálták a Salát szállító kisgép roncsait, hétfőn közölték, hogy a távirányítású robotkamera képein egy holttest is tisztán kivehető. Azt azonban egyelőre nem tudták megmondani, hogy Saláé, vagy a repülőt vezető David Ibbotsoné.
A francia repülési szakértő, Michel Polacco szerint a gép minden bizonnyal kényszerleszállást végzett a vízen, amit nyilvánvalóan a pilóta hajtott végre.
„Valamilyen műszaki meghibásodás, jegesedés vezethetett oda, hogy a kényszerleszállás mellett döntött, és letette a vízre a repülőt, ami nyilván nagyon nehéz manőver.
A gép nagyjából egyben maradt, ebből gondolhatjuk, hogy nem lezuhant, hanem a pilóta próbált meg landolni vele"
– mondta a Radio France csoport repülésügyi szakértője a francia Europe 1 rádiónak.
Polacco szerint az elméleti lehetősége fennáll annak, hogy Sala a kényszerleszállás után elhagyhatta a repülőgépet.
"Előfordulhat, hogy elhagyhatta a gépet,
hiszen a roncsot felfedező távirányítású mini-tengeralattjáró felvételei alapján kijelenthető, hogy csak egy testet találtak a repülőben" – tette hozzá Polacco.
Az argentin Clarínnak nyilatkozó pilóta, Juan Arturo del Azar szerint a gép eltűnésének oka lehetett a pilóta térbeli dezorientációja is.
Ilyen körülmények között a pilótának a műszerekre támaszkodva kell repülnie, de aki erre nincs megfelelően kiképezve, az vizuális tájékozódási pont nélkül könnyen elveszhet,
főleg ha mondjuk belerepült egy felhőbe. Ilyenkor könnyen érezheti, hogy a gép emelkedik, miközben zuhan, és fordítva" – fogalmazott a pilóta, aki számos alkalommal repült át a La Manche csatorna fölött.
Ebben az esetben könnyen előfordulhatott, hogy a rossz időjárási körülmények és az éjszakai sötétség, valamint a nem látható horizont miatt Ibbotson nem tudta, milyen helyzetben és hol van a géppel, ezért a kényszerleszállás mellett dönthetett.