A klub hivatalos oldalán megjelent közlemény szerint az üzlet célja, hogy felpörgessék az audivizuális, valamint a blockchain, az NFT (non-fungible token) technológiákon alapuló termékek, valamint a Web3 stratégia fejlesztését. Mint írják, a hétfői megállapodás összhangban áll a klub közgyűlése által tavaly október 23-án hozott döntéssel.
Az üzlettel az óriási, mintegy 1,5 milliárd eurós adósságot maga előtt görgető katalán klub egy pici levegőhöz jutott, legalábbis, ami az UEFA és a FIFA bevételekre és kiadásokra vonatkozó pénzügyi fair-play szabályait illeti. De talán még ezeknl is fontosabb a spanyol bajnokságot szervező La Liga szigorú szabályainak betartása, amelyekben pontosan le van fektetve, hogy egy klub költségvetésének mekkora hányadát tehetik ki az átigazolásokra, vagy éppen a játékos, a stáb és az alkalmazottak fizetésére költött pénzek.
A Barca könyvelésébe most nyilván bekerül a 100 millió euró, de meg lennénk lepve, ha Joan Laporta klubelnök nem egy újabb sztárjátékos megszerzésébe forgatná be a pénzt. Főleg, hogy vélhetően nem értek véget az eladások: a fent említett közgyűlés a Barca Studios 49 százalékának eladását szavazta meg, a tévés jogok egy részének, illetve a klub logójával ellátott termékek és licencek értékesítésével foglalkozó cég ugyancsak 49 százalékának eladásával együtt.