Ennél tökéletesebb időzítést kívánni sem lehet egy sör bemutatásához: az év eddigi legmelegebb napján leplezte le a Ferencvárosi Torna Klub az új Fradi sört. Eddig is volt a piacon Fradi sör, azonban miután lejárt a szerződés a Pécsi Sörfőzdével, a klub új partnert keresett, amit meg is talált, a Heineken Hungária Zrt. formájában. A világ második legnagyobb sörgyára 70 országban, köztük Magyarországon van jelen, a hazai piacon a Soproni a legismertebb márkájuk.
A Fradi sör azonban nem Heineken és nem is Soproni, saját recept alapján készült, valóban egyedi márkájú a 4,5%-os világos lager, ami a zöld palackokban vár a szomjas fogyasztókra.
"Miért fontosak ezek az együttműködések? - tette fel a költőinek hangzó kérdést Kubatov Gábor az FTC elnöke a bemutató alkalmával, hogy meg is válaszolja azt.
Nem azért, mert a Fradi ezekkel a termékekkel pénzt keres,
sokkal fontosabb, hogy az ilyen és hasonló termékekkel nem csupán meccsnapokon, de a hétköznapokon is tudjuk a klub értékeit képviselni, közvetíteni."
Megtudhattuk, hogy jelenleg 650 Fradi-termék - mezek, italok, élelmiszerek, ajándéktárgyak - van a piacon, melyek éves forgalma mintegy 600 millió forintot tesz ki.
A két cég közös gyökereből táplálkozik és hasonlóak a céljai. Összeköti őket a tradíció, az innováció, a társadalmi felelősségvállalás, illetve az, hogy mindig, mindenben az elsők és a legjobbak akarnak lenni.
"Ennél kevesebb soha nem lehet elég"
- mondta a klubelnök, kiemelve, hogy azért esett a választásuk a Heinekenre, hogy a terméket, és vele a klub üzenetét minél több emberhez tudják eljuttatni.
Ugyancsak az együttműködés felett érzett örömét fejezte ki José Matthijsse, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója. A holland üzletasszony, aki korántsem mellékesen maga is focianyuka, azaz nagyon is tisztában van a drukkerek lelkivilágával és sör iránti elkötelezettségével nagy megtiszteltetésnek nevezte a közös munkát.
"Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mi vagyunk a Fradi sör gyártói. A Ferencváros sokkal több, mint egy szép ország híres klubja: egy igazi legenda, amelyik híres játékosok sorát adta a magyar és a nemzetközi futballnak."
A beszédeket követően Müllhauser Ádám, a Heineken sörcsapoló mester mutatta be a csapolás mesterfogásait, amelyeket aztán az FTC korábbi legendás játékosa, Keller József ültetett át a gyakorlatba mindenki megelégedésére.
"Én ugyan jobban szeretem a hosszúlépést, de azért ilyen melegben egy finom, hideg sör is lecsúszik - mondta a 29-szeres válogatott. - Az új Fradi sör pedig kimondottan finom, biztos vagyok benne, hogy szeretni fogják a szurkolók."
Hasonló véleményen volt a szegről-végről szakmabeli Lisztes Krisztián is. A Ferencváros mellett a Vfb Stuttgartban és a Werder Bremenben is megfordult 49-szeres válogatott középpályásnak Újpesten van sörözöje.
"Az új Fradi sör finom, szép a dizájn, kínálja magát. A söröző most éppen nincs nyitva, de, ha újra megnyitunk, nem tartom kizártnak, hogy lesz Fradi sör is a kínálatban. Szerintem senkinek nem lenne ellene kifogása" - tréfált Lisztes, tudva, előbb azért nem árta újrakötni a hely biztosítását.
Jelenleg a Fradi sör a Fradi shopon kívül kapható lesz a CBA-kban és a Heineken nagykereskedő partnerein keresztül tovább közel 1000 kiskereskedelmi helyen országszerte. Az első ütemben 100.000 palack készült a Heineken Hungária sörgyárában, tudtuk meg a klubtól.