A dolog azonban nem olyan egyszerű, hogy "én adok nektek helyet, ti pedig adtok nekem pénzt", miután az olimpia rendezéséről szóló, 2018-ban kihirdetett francia törvényben világosan le van írva, hogy a rendezők - több más létesítmény mellett - a Luc Besson által alapított Cité du Cinéma studióját is használhatják.
A többek között olyan kultikus filmeket, illetve kasszasikereket, mint a Leon a profi, a Nikita, A nagy kékség, Az ötödik elem vagy a Jean D'Arc jegyző sztárrendező most viszont benyújtott egy 50 millió eurós (kb. 16 milliárd forint) igényt a veszteségei enyhítésére. A pénzt az olimpia szervezőivel megegyező, a Cité du Cinéma többségi tulajdonosának, a La Nef Lumiére-nek kellene kifizetnie – Besson már be is adta erre irányuló keresetét a bíróságon, írja a Le Figaro című francia lap.
A szervezők által az olimpiai falu plázájának elképzelt Cité du Cinéma területére ugyanis nem léphetnek be Besson alkalmazottai, forgatásról pedig, értelemszerűen szó sem lehet.
A Saint-Denis-ben, a Szajna parjtán álló, kilencezer négyzetméteres, kilenc forgatási helyszínt magában foglaló létesítményt 2012-ben nyitotta meg Besson, de a stúdió egyelőre csak veszteséget termel.
A hirtelen jött peren igen meglepődött a La Nef Lumiére és az olimpia szervezőbizottsága. Előbbi szerint csak arról van szó, hogy Besson így próbálja meg kicsit egyenesbe hozni a cégét, amelyik
hónapok óta már az irodák bérleti díját sem tudja fizetni és 7 millió euróval tartozik a La Nef Lumiére-nek.
A szervezőbizottság pedig azért van megdöbbenve, mert eddig nagyon jó volt a kapcsolatuk Bessonnal, olyannyira, hogy a rendező forgatta Párizs 2005-ös olimpiai pályázati filmjét a 2012-es játékokra, amit végül London rendezhetett.
Arról nem is beszélve, hogy a stúdió "kisajátítása" 2015 óta nyilvános tény volt. Ugyanakkor a szervezők nem zárkóznak el egy észszerű kompenzáció megfizetésétől.