Champion Movistar Yamaha MotoGP's racers Maverick Vinales (L) and teammate Valentino Rossi celebrate on the podium after winning the 2017 Qatar MotoGP at the Losail International Circuit, north of the capital Doha on March 26, 2017.
Spain's Maverick Vinales of Movistar Yamaha MotoGP won the season-opening Qatar MotoGP on March 26, 2017, shrugging off a poor start from pole position under the desert floodlights, with Italian Dovizioso coming in second on a Ducati and Rossi finishing third on a Honda. Defending world champion Marc Marquez was fourth on a Honda. / AFP PHOTO / Karim JAAFAR
Vágólapra másolva!
Eső, törölt időmérő, egy újonc, aki vezeti a futamot, majd egy másik, aki meg is nyeri nagy csatában - bőven hozott drámát a MotoGP idénynyitó futama a katari villanyfényben.
A tesztszezont uraló yamahás újonc, Maverick Vinales hiába indult a pole-ból, egy másik elsőéves, Johann Zarco hamarosan az élre tört, majd szép előnyt épített ki magának. Vinalest megelőzte a ducatis Andrea Dovizioso, a suzukis Andrea Iannone, valamint a hondás Marc Márquez is. Ekkor kezdődött csak az igazi dráma: elesett Zarco...
Lassan a vb-címvédő Márquez is kiesett a győzelemért vívott harcból, lehagyta Vinales, majd a tizedik helyről induló Valentino Rossi is. Innentől Vinales és Dovizioso csatázott a győzelemért, míg Rossi magabiztosan őrizte a harmadik helyét. Vinales és Dovi jó párszor helyet cserélt, végül a spanyol ért be elsőként. A második futamgyőzelmét aratta, és az első yamahásat, ezzel csatlakozott a több csapattal nyerni tudók elit klubjához.
Doviziso behúzta másodiknak a Ducatit, Rossi megszerezte a 186. dobogós helyét az elitben, Márquez éppen lemaradt a dobogóról. Majdnem megfeledkeztünk a Jorge Lorenzóról és Cal Crutchlowról - az előbbi kicsúszott az első körben, majd visszakapaszkodott a 11. helyig, az utóbbi kétszer is elcsúszott, a második után már nem folytatta a futamot. Most lett csak igazán aktuális Lorenzo egy héttel ezelőtti mottója: az élet nem lesz könnyebb, neked kell erősebbnek lenned.
"Az első kanyarban el kellett vennem a gázt, különben ütközünk Zarcóval - árulta el Vinales. - A pálya nagyon csúszott, nem tudtam a saját tempómat motorozni, de fokról fokra újra összeszedtem az önbizalmamat. Mégis, amikor Dovit beértem, nem tudtam, hogyan előzzem le."
Vinales kemény, Dovizioso puha gumikat választott, az utóbbi szerint ez döntött: "Néhol jól működtek az abroncsok, máshol nem. Összességében rendben volt, de Maverick ellen nem volt esélyem."
Valentino Rossi kilencszeres bajnokként is jó adat öniróniával beszélt a leintés után. A rosszul sikerült előszezonra, és a tizedik rajthelyére utalva megjegyezte, hogy "egészen biztosan nem fogadtam volna a saját dobogós helyemre! Talán tíz euróval. Délelőtt három-négy beállítást is kipróbáltunk, és egyik sem igazán működött. A versenyre motort cseréltünk, amivel jól rajtoltam, és általában jobbnak éreztem. Örülök, hogy az egész versenyen láttam Mavericket, a teszteken ez egyszer sem sikerült."
Rossi az idénynyitót magát is tesztnek használná, amennyiben elég információt gyűjtöttek, hogy kitalálják, hogyan tovább.
Lorenzo azt mondta, a verseny első felében olyan köridőket produkált, mint az élboly, aztán viszont elfogytak a gumijai, ezért nem tudta beverekedni magát a top 10-be. Hasonló történt Márquezzel is, pedig "ha minden a helyén lett volna, dobogóért, sőt győzelemért harcolhattunk volna. Kemény első gumikkal akartunk indulni, de a bizonytalan körülmények miatt inkább közepesre váltottunk, amivel a hétvége legnagyobb hibáját követtük el. Az egész futamon nem tudtam erősen fékezni, és pár kör után el is fogyott az első gumi. Úgy döntöttem, oké, fejezzük be a versenyt, és irány Argentína".
A szezon két hét múlva folytatódik a Termas de Río Hondo pályán.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!