A 40. Dakar-rali össztávja 9000 kilométer, amelyből 4500 kilométer a mért szakaszok hossza. Szalay Balázsnak ez lesz a 13. Dakarja (Bunkoczival együtt pedig a nyolcadik), úgyhogy pontosan tudja, mire számíthat.
A sivatag mindig tartogat meglepetéseket, bármennyi időt tölt is el az ember a dűnék között, nem versenyezhet rutinból"
– mondta Szalay.
"Mi azonban ennek ellenére szeretjük a sivatagot, ezért is örülünk, hogy a jubileumi, negyvenedik Dakaron Peru visszakerült az útvonalba, míg Bolívia azért izgalmas számunkra, mert új ország a csapat térképén.
A célunk, hogy teljesítsük a távot, s hogy minden nap a maximumot hozzuk ki magunkból. Ha ez sikerül, már elégedettek leszünk"
A navigátor Bunkoczi László a maratoni naptól tart a legjobban, szerinte az lesz a kritikus pontja a versenynek.
„Megyünk egy húzós szakaszt, utána pedig egy nagyon hosszú napot szerviz nélkül, ettől egy kicsit elszoktunk az utóbbi években.
Úgyhogy csináld magad mozgalom keretében fogunk bármit is szerelni a paripán, de alapvetően ilyenkor az a taktika, hogy nem egy, hanem két napra kell beosztani az autót" – mondta Bunkoczi a reptéren, az indulás előtt.
A páros új autóval, egy Opel Crossland X-szel áll rajthoz, amely a tesztek alapján sokkal stabilabb (az új szabályok szerint öt centivel hosszabb lehet a rugóút), kezesebb és gyorsabb, mint az elődje volt, és a könnyítéseknek köszönhetően 200 kilóval könnyebb is. A Darázsi Zsolt, Őri Péter, Kecskés István összeállítású szervizcsapat a párossal együtt indult el, és az elkövetkező napokban, hetekben azon dolgozik majd (mint mindig), hogy minden este a lehető legjobb állapotba hozza a versenygépet a következő szakaszra.