A MOL Racing Team Facebook-oldalának vasárnapi beszámolója szerint a négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta és navigátora, Ferencz Ramón az utolsó kör mindkét gyorsaságiján megelőzte a végső győztes Bruno Magalhaest.
"Elképesztő siker ez számunkra, még felfogni is alig tudjuk,
másfél méterrel a föld felett járunk örömünkben" - mondta Herczig Norbert.
Herczigék a márciusi nyitányon hatodikként végeztek az Azori-szigeteken, majd egy defekt ellenére 11. lettek május elején a Kanári-szigeteken. A MOL Racing Team színeiben versenyző magyar páros Skoda Fabiájába az Akropolisz-ralin Hi5 elnevezésű, nemzetközi szabványoknak megfelelő versenyüzemanyag került. A MOL és a Hexán közös szakértői csapata 2015-ben fejlesztette ki a MOL Racing Fuel RST üzemanyagot, amely a nemzetközi szövetség, az FIA előírásainak megfelelő, kifejezetten versenyfelhasználású benzin.
A MOL elsőgenerációs versenybenzinével szemben az új, Százhalombattán kifejlesztett Hi5 üzemanyag sokkal inkább koncentrál az FIA R5 géposztályú versenyautók motorjainak az elvárásához. Az üzemanyag nemcsak a csúcskategóriás motorral rendelkező versenyautóknak nyújt gyorsabb nyomaték felfutási lehetőséget, hanem az alacsonyabb fordulatszámon üzemelő egyéb turbós versenyautók is élvezhetik a kigyorsításoknál érezhető erőtöbbletet - olvasható a cég közleményében.
Herczig és navigátora hosszú évtizedek óta az első magyar kettős,
amely teljes szezont teljesít az ERC legmagasabb kategóriájában.
A görögországi futam után június 15-17-én Cipruson, majd Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Lettországban versenyez a mezőny.
Eredmények:
1. Bruno Magalhaes, Hugo Magalhaes (portugál, Skoda Fabia R5) 3:02:09.04 óra
2. Herczig Norbert, Ferencz Ramón (Skoda Fabia R5) 29.1 másodperc hátrány
3. Hubert Ptaszek, Maciej Szczepaniak (lengyel, Skoda Fabia R5) 1:37.2 perc hátrány