Hosszú volt a nyári szünet, de szerencsére futamgyőzelemmel ért véget a szezon első fele: Szlovákiában sikerült megnyernem az egyik fordított rajtrácsos versenyt. Ez segített abban, hogy kicsit visszanyerjem a motivációmat, hiszen a bajnokság első félidejében nem azok az eredmények születtek, amikkel elégedett lettem volna. Szlovákia után viszont egyre elérhetőbbnek látszott a csapat és a Mercedes részéről régóta ígért motorfejlesztés, így bizakodva kezdtem bele a pihenésbe júliusban.
Szerencsére sokat pihentünk, nyaralni ugyan nem mentünk sehová Mártival, de nem baj, mert szeretünk itthon lenni. Sokat foglalkoztunk a macskáinkkal, amelyik beteg volt, azt ápolgattuk. Egy napra el tudtunk ugrani a Tisza-tóhoz Sarudra, mindezek mellett azért kellett közben dolgozni is egy kicsit, amit egy percig nem bánok, mert végre jó hírekkel szolgálhatok.
Elkészült egy lépcső a motorfejlesztésben! Egy újfajta turbóból áll, ami nagyon jó lehetőséget ad a motor vezérlésével kapcsolatban, és a számok azt mutatják, hogy tényleg jobban is gyorsul az autó, erősebb lett a motor.
Augusztus elején ugyanis egy titkos teszten ki is tudtuk próbálni az újítást a wörth-i kamiongyár tesztpályáján,
de mivel ott nem lehet fényképezni, ezért el kell hinnetek fotó nélkül is, hogy ott voltunk.
Szemmel látható a javulás, ami mindenképp optimizmusra ad okot.
Nagyon örültem neki, mert sok ideje húzódott már, és ahogy írtam, a szezon elég csalódást keltően kezdődött, hiszen azokon a pályákon, amelyeken tavaly sikeresek voltunk - Hungaroring, SzlovákiaRing - nem igazán ment. Érezhető volt, hogy a mezőny fejlődik, mi meg toporogtunk egy helyben. De - remélhetőleg - csak eddig!
Ez a fejlesztés visszaadta kicsit a hitemet és a motivációmat, mert bevallom, a szezon első felének végére kicsit elkedvetlenedtem,
most viszont újra érzem, hogy versenyben lehetünk, ezért pedig nagyon hálás vagyok a csapatnak, nagyon ügyesen dolgoznak.
Fejlesztettük a 160 km/órás sebességhatár-szabályozót is, pontosabban nem mi, hanem a Mercedes gyár német mérnökei.
Itt is értékes tizedeket nyerhetünk, de a rendszer használata elég rizikós, mert ha a megengedettnél tovább marad az autó 160 fölött, annak büntetés, sőt, kizárás is lehet a vége. Szóval most hétvégén, a csehországi szabadedzéseken majd kipróbáljuk, hogy hogyan tudjuk szabályosan használni. Készült egy biztonságosabb és egy agresszívabb változata is, meglátjuk, hogyan működik élesben.
Csehország jön, Most, hát... Nem a mi pályánk, ez biztos. Az elmúlt években a legrosszabb versenyeinket itt futottuk. A lassú kanyarokat nagy kigyorsítás követi, ezekből van négy a pályán, szóval nem gondolom, hogy itt óriási áttörést, mondjuk dupla futamgyőzelmet fogunk elérni.
Viszont, ha másodikak, harmadikak, negyedikek leszünk, az mindenképp jó és előremutató,
mert az azt jelenti, hogy azokon a pályákon, amik fekszenek nekünk, lesz esélyünk futamot nyerni. Így odaérhetünk az összetett bajnokság második helyére.
De ha Mostban nyerünk, akkor bajnok leszek év végén, mert az azt jelenti, hogy a vártnál is nagyobbat tudtunk előrelépni a fejlesztéssel.
Ami egyébként nem végleges, ez csak az első verzió. Csehországban folyamatosan figyelni fogjuk az adatokat, és azok alapján megyünk majd tovább a munkával.
Pénteken szabadedzésekkel kezdjük a programot, a versenyhétvége utáni bejegyzésben pedig beszámolok majd róla, versenykörülmények között hogyan működött az új turbó.