Élő:
Vágólapra másolva!
Ritka vendéget köszönhettek az Azori-szigeteken Herczig Norberték, és egy cseppet sem örültek neki. A rali Európa-bajnoki sorozat második futamán a magyar pilótának és navigátorának öt év után először kellett műszaki hiba miatt feladnia egy versenyt. Míg régebben ilyenkor szinte elmenekült a helyszínről egy-egy kudarc után, most valóságos terápiának tűnt, hogy maradnia kellett. 

Herczig Norbert második 2019-es blogbejegyzése.

Öt éve nem történt velünk ilyen. Utoljára akkor nem fejeztünk be versenyt technikai hiba miatt. Némi fanyar humorral azt is mondhatnám, hogy a raliban tapasztalt átlaghoz képest még mindig jól állunk, de a tréfához most még túlságosan le vagyunk törve. Az Azori-szigeteken a verseny hetedik gyorsasági szakaszán meghibásodott a versenyautónk kormányműve, és minden igyekezetünk ellenére nem tudtuk befejezni a szakaszt, ezért meg kellett állnunk. Elmondhatatlanul rosszul éreztük magunkat Ramónnal, hiszen abban a pillanatban úgy tűnt, hogy az elmúlt fél év munkája, lelkesedése, befektetett energiája foszlott semmivé.

A Herczig, Ferenc páros a szervó nélkül maradt Volkswagen mellett Forrás: mrth.hu

Csak álltunk az autó mellett, és az a kérdés fogalmazódott meg bennünk, hogy miért, és miért épp most? Aztán jött az a bizonyos nihil érzés, amit pl. a színészek érezhetnek egy premier után.

Ürességet éreztem, amíg néztem a többieket elszáguldani a pályán.

A múltban ilyenkor azonnal autóba ültem, és elmenekültem a helyszínről, most viszont meg kellett várni a vasárnap induló repülőt, így ott kénytelenek voltunk ott maradni. Abban a pillanatban ez a kín fokozásának tűnt, de mostanra látom, hogy a lehető legjobb terápia volt.

Este a szervizparkban a csapat szétszedte az autót, és kiderült, hogy a külső beszállítótól származó kormánymű egyik alkatrészével van a gond, mert rövid időn belül a harmadik ilyen egység ment tönkre.

Itt bizony a legodaadóbb szerelő sem tudott segíteni Forrás: mrth.hu

A csapatom, és a Volkswagen Motorsport is dolgozik a megoldáson, őket is nagyon megviselte a technikai hiba. Raimund Baumschlager a csapat névadó tulajdonosa szó szerint meg is könnyezte a kiesésünket. Természetesen ő is ott volt velünk, rengeteg munkája van a versenyautó fejlesztésében, ezért nála presztízskérdés, hogy tökéletesen felkészített autókkal érkezzenek a futamokra. A hétfői teszten a csapattársam autójában is hasonló hiba jelentkezett, és miután beépítették a cserealkatrészt, azonnal elküldtek egy csapattagot, hogy repülővel hozzon cseredarabot a versenyre. Az új egység azonban hiába várt minket,

a kormányművünk úgy ment tönkre, hogy néha nem lehetett elfordítani a kormányt baloldalra.

Szerencse, hogy mindez nem egy tempós részen történt, amikor épp ellenkormányzásra lett volna szükség, hanem egy féktávon. Akkor nagyobb baj is lehetett volna belőle.

Mivel nem tudtunk hazajönni, így az utolsó napra ott maradtunk versenyt nézni, és a barátainkkal eltöltött idő segített feldolgozni a kiesés fájdalmát. Ekkor már átnéztük az első adatokat a hat teljesített gyorsaságiról és a kvalifikációról, ezek is azt mutatták, amit már a pályán éreztünk, sikerült gyorsulnunk a tavalyi évhez képest.

Nem a levegőben, a földön gyorsult a magyar páros Forrás: mrth.hu

Ez egyrészt az új autónak köszönhető, másrészt - ahogy ezt a verseny előtt vártuk - a tavaly megszerzett pályaismeret is sokat segített. Remek volt az összhang Ramónnal, jó ritmusban, jó részidőkkel mentünk a gyorsaságikon. Persze szombaton ott voltak velünk a „mi lett volna, ha..." kezdetű mondatok. Pénteken első autóként rajtoltunk, ami egy murvás versenyen azt jelenti, hogy nekünk kellett lesöpörni az apróbb kavicsokat a pályáról, azaz nekünk sokkal csúszósabb és kiszámíthatatlanabb volt a gyorsasági szakasz. Ezért spórolni akartunk a gumikkal, hogy a zárónapra minden körben új gumit tehessünk fel, amivel sokat léptünk volna előre.

Az elmúlt évben ez a taktika bevált, most sajnos nem jutottunk odáig, hogy élvezzük az előnyét.

Sajnáltuk azt is, hogy az első két nap verőfényes napsütése után a harmadik napon leszakadó esőben nem tudtunk versenyezni. Jól jött volna a vizes pályás tapasztalat az új Volkswagen Polo GTI R5-tel, ráadásul a korábbi években a ködös gyorsaságikon mindig nagyon jó időket mentünk a többiekhez képest, így a friss gumikkal kombinálva reális cél lehetett volna az abszolút első 5-ben végezni, de belül még optimistább végeredményben bíztunk.

Az ember azt sem tudta, hová nézzen a gyönyörű tájban Forrás: mrth.hu / Andre Lavadinho/Andre Lavadinho

Az utolsó befejezett gyorsaságinkon nem voltunk messze a harmadik helyezett brit párostól,

sőt a versenyt megnyerő lengyel Lucas Habaj is elérhető volt.

Vele már tavaly is nagyokat csatáztunk, az Azori-szigeteken épp az utolsó gyorsaságikon előztük meg őt. Úgy érzem ebben az évben is ő lesz az egyik nagy ellenfelünk, ráadásul egyidősek is vagyunk, igaz neki ez már a negyedik ERC szezonja, így két év előnyük van ezen a téren.

Sokszor leírtam már, de nagyon sokat jelent a szurkolók támogatása!

Bárhová mennek Herczigék, mindenhol találkoznak magyar szurkolókkal Forrás: mrth.hu

Miután meg kellett állnunk, rengeteg bíztató üzenetet kaptunk, és a helyszínen is újra ott voltak a magyar szurkolók. Óriási élmény, az Atlanti-óceán közepén magyar szót hallani, még a turistaként ott tartózkodó magyarok közül is sokan eljöttek megnézni a lelkes kis csapatunkat. A szervezők is kitettek magukért, szívélyes volt a fogadtatás, elsőrangú a szervezés. Idén még arra is figyeltek, hogy a gyorsaságik közötti közúti szakaszokon a kereszteződésekben egy rendőr segítse a versenyzőket.

Igaz arról már nem tehettek, hogy egy autós nem ismerte a rendőri jelzést, és majdnem belénk rohant.

Szerencsére a Volkswagen Polo GTI R5 még murvára való gumikkal is nagyon hamar megáll aszfalton, így ezt megúsztuk. De ha már aszfalt: ez lesz a következő kihívás. A Kanári-szigeteken aszfaltos pályákon folytatjuk, ilyen felületen pedig jó fél éve nem versenyeztünk. A télen Eplényben a Porsche Hungaria Hómenők rendezvényén kiállítottuk a Polót az aszfaltos futóművel, de ott csak gyönyörködni tudtunk benne, ezért áprilisban mindenképpen elmegyünk tesztelni.

Nem csak a fék, a gázpedál is jól működött a VW-ben Forrás: mrth.hu / zila@email.cz/Zilinsky Zdenek

Addigra túl lesz a csapat egy korzikai rali-világbajnoki futamon, ahol a korábbi Európa-bajnok Kajetan Kajetanowicz indul, és az ottani beállításoknak sok hasznát tudjuk venni, a mi versenyünkre való beállításokkal. A részletes forgatókönyvet volt időnk egyeztetni, mert vasárnap egy járattörlés miatt az egész napot a hazautazással töltöttük. Kicsit bánkódtunk ugyan, hogy egy szép kupával biztosan kellemesebb lett volna a sok állomásosra nyúlt hazaút, de a május eleji verseny már ott lebeg a szemünk előtt.

Tudjuk, hogy jó úton haladunk,

és a hétvégén történtek pedig sajnos részei a ralinak. Bízunk benne, hogy újabb öt évre letudtuk a technikai gondokat!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!