Nagy izgalommal indultunk neki most ennek a hétvégének, hiszen a téli szünet legnagyobb változása volt, hogy már nem Németországban, hanem itthon, Kecskeméten készítettük fel a versenykamionokat, és ez egész szezonban így lesz. Maradtam ugyanúgy a Tankpool24 versenyzője, de a német szakemberekhez csatlakozott korábbi mérnököm, Bakó Csaba és másik három kiváló magyar szerelő is. A németekkel együtt döntöttünk úgy, hogy idén Magyarországon lesz a versenyek közötti szerviz, erről korábban az Origón is olvashattak.
Próbáltunk körültekintően felkészülni mindenre csapatszinten is, és én mint versenyző is. Örülök, nagyon örülök, hogy kezdődik a szezon, hosszú volt ez a téli szünet, vártam nagyon, hogy végre menjünk versenyezni. Remélem a jó teljesítményt, ahogyan mindig is, de nincsenek nagy elvárásaim. Szinte biztos, hogy a szezonnyitó fordulón még nem fogunk bajnoki címért küzdeni, a hosszútávú tervek viszont tetszenek és izgalmasak, abban is biztos vagyok, hogy kihozzuk majd a maximumot az autóból.
Vannak tanulságai az elmúlt szezonnak, tavaly például pont Misanóban hibáztunk egy nagyot, amikor az otthoni mérlegre hagyatkozva, abban a tudatban vittük hivatalos mérlegelésre a kamiont, hogy a tömege megfelel az előírásoknak. Tévedtünk, mert máshogy mért a mi mérlegünk, meg is ittuk ennek a levét a komoly büntetéssel. Ebből tanulva idén abszolút körültekintőek leszünk: már pénteken ráállunk a hivatalos mérlegre, hogy ellenőrizzük az autó súlyát, nehogy hiba legyen, ha pedig változtatni kell, akkor legyen időnk.
A mezőnyben nincs túl nagy változás, az elejében az első 8-10 versenyző nagyjából ugyanaz, akikkel eddig is csatáztunk, közülük kerülhet ki idén is a bajnok, és remélem, hogy én is bele tudok majd szólni a dolgok folyásába.
Sűrű lesz a szezon, nem is csak a kamion-Eb futamai, hanem a Forma-1 miatt is, melyben idén új szerepkörben, szakkommentátorként is feltűnök majd. A saját versenyemmel kell most foglalkoznom ezen a hétvégén, ezért a Monacói Nagydíjat csak érintőlegesen tudom figyelni, de jövő héten pótolni fogom.
Nagy változás számomra, hogy szakkommentátor leszek. Tudom, hogy nem vagyok született szakkommentátor, mert ez külön szakma és nekem nem ez a szakmám, nem tanultam, nem erre készültem gyerekkorom óta. Tudom, hogy biztosan nem én beszélek a legszebben, és akiknek ez nem tetszik, azoktól előre elnézést kérek. Azt viszont tudom, hogy tapasztalatunkkal, tudásunkkal hozzá fogunk tenni ahhoz, hogy még jobban érthető legyen a nézők számára, hogy mi történik a pályán, a Forma-1 technikai és versenyzői oldalához is hozzá tudunk szólni, segíthetünk megfejteni, mi játszódik le a csapatokban, versenyzőkben. Szakmailag érdekes lesz, hangulatilag elsőre talán nem biztos, de dolgozunk rajta, hogy szórakoztatók is legyünk. Szeretem az új kihívásokat, és ahogyan a pályán, úgy a közvetítések alatt is a tőlem telhető legjobbat fogom nyújtani.
A kamion-Eb hétvégi, misanói időterve:
május 25., szombat:
09.00 - első szabadedzés
10.50 - második szabadedzés
12.45 - időmérő
13.00 - superpole (az időmérő 10 leggyorsabbja jut tovább)
15.00 - első futam
17.30 - második futam
május 26., vasárnap:
09.15 - warm up
10.30 - időmérő
10.45 - superpole
13.10 - harmadik futam
15.20 - negyedik futam