Michelisz Norbert és a Cyan Racing Lynk & Cóját vezető Thed Björk között ment a csata az időmérő első részében, a magyar és a svéd oda-vissza adogatták egymásnak a leggyorsabb köröket. A Q2-be végül Björk ment tovább a legjobb, Michelisz pedig a második legjobb köridővel.
A kvalifikáció második részében nem volt kérdés, hogy Michelisz újra a legjobb öt pilóta között lesz, zsinórban már harmadszor: a Hungaroringen elkapott kiváló lendülete Szlovákiában és itt, Zandvoortban is megmaradt a BRC versenyzőjének. A két Lynk & Cóval Björk és Müller megelőzte ugyan Micheliszt - ráadásul ezredre ugyanolyan köridőt mentek -, de harmadikként így is ott volt a Q3-ban, hármójuk mellett még Yann Ehrlacher - szintén a kínai Lynk & Cóval -, valamint Michelisz márkatársa, Augusto Farfus jutott be a pole pozícióról döntő végjátékba.
Az időmérő utolsó harmadában a bejutás sorrendjében választhattak a versenyzők, hogy hányadikként szeretnék megfutni egyetlen gyors körüket. Michelisz elsőként gurult a pályára, a helyszínen az Origónak azt mondta, azért, mert még melegek voltak a gumijai, így a lehető legjobb pozícióból futhatott neki gyorskörének.
"Tökéletes kört raktam össze, ennél jobban nem tudtam volna menni, teljesen elégedett vagyok ezzel az eredménnyel" - kommentálta Michelisz 1.44.734-es köridejét, ami végül negyedik rajthelyet jelent a késő délutáni fő-, és hetedik rajtkockát a kora délutáni fordított rajtrácsos nyitófutamon.
A fordított rajtrácsos pole-t Esteban Guerrieri szerezte meg a Münnich Motorsport Hondájával, a főfutamon pedig Müller, Ehrlacher, Björk, Michelisz, Farfus sorrendben indulhat az első öt.
A mezőny másik magyarja, a KCMG-nél versenyző Honda-pilóta, Tassi Attila a 21. rajthelyet szerezte meg, az időmérő egyik meglepetése pedig, hogy a címvédő, tavalyi világkupa-győztes Gabriele Tarquini még a Q2-be sem jutott be, csak a 14. lett.