05 MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, action during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Nurburgring, Nordschleife, Germany from june 20 to 22 - Photo Clement Marin / DPPI
Vágólapra másolva!
Elképzelhető, hogy 2020-ban már a Hyundai nélkül rendezik a túraautó-világkupát. A koreai gyártó motorsport részlege legalábbis azt fontolgatja, hogy kivonul a WTCR-ből, ha nem egyértelműsítik a szabályrendszert, vagyis azt, hogy a sorozatban mi számít gyári csapatnak és mi nem.
A Hyundai tavaly csapatban és egyéniben is bajnok lett, az Yvan Muller Racing, valamint Gabriele Tarquini révén. Idén mindkét pontversenyben második helyen állnak, mivel azonban bizonytalannak érzik a WTCR jövőbeni irányát, azt sem tartják kizártnak, hogy kiszállnak a túraautó-világkupából.
A Hyundai Motorsport ügyfélversenyzésért felelős részlege azután szellőztette meg a kivonulás hírét, hogy bejelentették: az Eurosport Events, a kereskedelmi jogokat birtokló WTCR, valamint a TCR szabályrendszerének tulajdonosa, a WSC Group jövőre is folytatja az együttműködést. A Hyundai Motorsport vezetője, Andrea Adamo aggódik a bajnokság jövőjével kapcsolatban, és kettős mércét emleget, mivel
hivatalosan tilos a gyártói program és jelenlét a WTCR-ben, a kínai Lynk & Co azonban mégis szemmel láthatóan gyártóként vesz részt a bajnokságban.
"Eléggé zavarosnak találom a helyzetet, mert az egész sorozat ügyélversenyzésként volt beharangozva, de mintha túlságosan kitolódtak volna a határok. Nagyon szeretném tudni és érteni, mi a WTCR jövője."
Az olasz szakember szavaival a kínai Lynk & Córa utalt, mely úgy indított négy autót a bajnokságban a Cyan Racing színeiben, hogy azok gyakorlatilag prototípusnak számítanak, míg a többi gyártó a Hyundaihoz hasonlóan, szériaközeli versenyautókat ad bérbe a csapatoknak.
"A Lynk & Co kitűnő munkát végez, ez nem kérdés, de jó lenne tudni, mik a pontos tervei az FIA-nak, az Eurosportnak és a WSC-nek a TCR-rel és a WTCR-rel kapcsolatban.
Amint egyértelmű lesz, mi az irány, akkor tudjuk majd eldönteni, hogy az számunkra megfelel-e. Ha nem, akkor egyszerűen kilépünk.
Azt hiszem, mindenki számára egyértelmű, hogy a Lynk & Co gyári programmal versenyez, nem is kell ezt kommentálni, ez egyszerű tény. Nem köteleztük el magunkat a WTCR felé, de az itt elköltött pénzből könnyen támogathatunk nemzeti vagy regionális bajnokságban szereplő csapatokat, talán még nagyobb haszonnal is, mert a jelenlegi helyzet itt nem egyértelmű."
Andrea Adamo kitért a sokat kritizált teljesítmény-kiegyenlítő rendszerre (BoP) is.
"Ha jó vagy, akkor megölnek a BoP-val, és a világ összes TCR-bajnokságát érinti az autódra vonatkozó szabály, amitől az ügyfelek, vagyis a versenyzők nem igazán lesznek boldogok. Ha nem vagy jó, akkor sem boldogok, mert azt hiszik, hogy rossz az autód. Szóval
igazából mindegy, hogy mit csinálsz, a WTCR-ben nem tudod jól tenni a dolgodat, cserébe egy rakás pénzt elköltesz"