Száradó pályán kezdte meg a második időmérőt csütörtök kora este a mezőny, de a pálya egyes részein még vizes volt az aszfalt, többen is hibáztak: az amúgy remeklő Haglöf, valamint Michelisz márkatársa, Catsburg is a szalagkorlátnak csapódott. A magyarok azonban nem rontottak, izgalmas végjátékban egy darabig első-második helyen állt Michelisz és Tassi.
Folyamatosan javultak a köridők annak ellenére, hogy a 40 perces időmérő nem enged túl sok gyors kört a több mint 25 kilométeres pályán. Félidőben Michelisz a hatodik, Tassi a 21. helyen állt, majd az etap végére mindketten az élre ugrottak. Haglöf balesete miatt azonban Code 60 volt érvényben a pálya utolsó szektorában, vagyis legfeljebb hatvannal mehettek a versenyzők. Tassi köridejét éppen ezért még vizsgálják, de a KCMG alig húszéves versenyzője a helyszínen az Origónak azt mondta, betartotta a szabályokat.
A második időmérőn szerencsém volt, de nem eléggé, pont nagyon jó körön voltam, amikor vissza kellett venni.
Kicentiztem a Code 60-at, túl sokáig maradtam rajta, mert úgy voltam vele, hogy annak a körnek már annyi. A jó szektoridő miatt vizsgálhatják mégis, de egyértelműen betartottam a szabályokat" - tudtuk meg Tassitól.
A 20. születésnapját néhány napja ünneplő versenyző most először versenyez a Zöld Pokolban, elmondása szerint fantasztikus a legendás pályán autózni.
"Egy álom vált valóra, amikor az első szabadedzésen kimentem, három kört tudtam megtenni.
A második szabadedzésen időmérőt szimuláltunk volna, de feltartottak fél körön át, utána pedig egy technikai probléma miatt 30 percet álltam a boxban. Úgy tűnt, hogy megtalálták a hiba okát, de az első időmérőt késve tudtam megkezdeni, amikor a többiek már a gyors körükön voltak. Itt pedig akár fél perc alatt is változhat az időjárás, ezért volt a 21 másodperces lemaradásom a pole mögött."
Tassi Attila azt is elárulta, hogy sikerült a szóbeli érettségije, és azt is, hogy melyik a kedvenc része a Nürburgringen.
"Erős közepesre vizsgáztam, de a legfontosabb, az angol ötös lett. Jó volt a Nürburgringen levezetni a vizsgák izgalmait, az összeset tudom a 174 kanyarból, máshogy nem lehet végigmenni. Hogy melyik a kedvenc részem? Az, ahová golyók kellenek! (nevet - a szerk.)
A négyes szektorban van egy olyan rész, ahol kétszázzal dobálja az autót jobbra-balra a pálya, de padlógázon kell maradni.
Az első két körön a telemetria szerint még remegett a lábam a gázpedálon, harmadikra viszont megcsináltam. Remélem, megtarthatom az eredményemet, és így a harmadik helyről indulhatok a fordított rajtrácsos második futamon."
A második kvalifikációt Benjamin Leuchter nyerte, Rob Huff és Esteban Guerrieri előtt, Michelisz a negyedik lett, vagyis ebben a sorrendben indulnak majd a szombati harmadik futamon, melynek Tassi a nyolcadik helyről vághat neki. A fordított rajtrácsos második versenyen viszont Tassi a harmadik helyről, Kristoffersson és Buri mögül, Michelisz pedig a hetedik helyről indulhat.