A Hungaroring és a Szlovákiaring után most a Nürburging jön, mondhatom, hogy kiváló hangulatban készültem a versenyre. A németországi helyszín hazai pálya a csapatnak, a Tankpool24-nek és a Mercedesnek is. A fő támogatóink a legnagyobb létszámban itt képviseltetik magukat és szurkolnak nekünk, emiatt nagyon elfoglalt lesz megint a csapat.
Remélhetőleg a Mercedestől is lesznek itt páran, és tudjuk folytatni a megbeszélést a motorkérdésről, pontosabban remélem, hogy végre komolyan elkezdünk beszélni róla.
Mindenképp az a célom, hogy legyen már valamilyen előrelépés, ha csak minimális is.
A Nürburgring eleinte nem tartozott a kedvenc pályáim közé, mert nagyon nem találtuk a közös hangot a karrierem elején. Aztán rájöttem a kulcsra: a pálya régi felülete, ahol megmaradt a régi aszfalt, az egész szezonban a legkülönlegesebb rész, emiatt egyedi beállítást is igényel. Amikor ez meglett egy-két szezon után, sikerült pole-t szerezni és futamot nyerni is, sőt, a Mercedesszel 2017-ben is összejött így egy pole, tavaly pedig volt dobogós helyezésem is. Az időmérőn harmadik és negyedik lettem,
a pályának az egyik sajátossága, hogy az első két kanyar kombinációja miatt jobb a negyedik helyről indulni, mint a másodikról,
vagyis a második sor külső oldala jobb rajthely, mint az első sor külső oldala.
Kevés volt az idő a Szlovákiaring óta, a kecskeméti műhelyben gyorsan kellett dolgozniuk a srácoknak: a csapattársam kamionjában motort cseréltek, az én autómba pedig új rugótartó került be. Ez megváltoztatja kicsit a dolgok pozícióját a futóműnél, és nő vele az autó hasmagassága is, úgyhogy egyelőre nem biztos, hogy ez a legjobb kombináció. Meglátjuk majd, hogy viselkedik a kamion, az alapján döntöm majd el, hogy bent marad-e az új alkatrész, vagy visszarakjuk a régit és kisebb hasmagassaggál megyünk.
A hétvégi Forma-1-es közvetítés igazán feltöltött, kiváló verseny volt a silverstone-i futam, azzal együtt, hogy továbbra se érzem hazai pályának a közvetítést.
Próbálunk fejlődni, próbáljuk javítani a hibákat, de az tény, hogy ez a mostani nagydíj az elmúlt éveket meghazudtolóan izgalmas volt, úgyhogy mindenképp jó, hogy ott lehettem.
Előtte legutóbbi a Kanadai Nagydíjat közvetítettem, az ominózus büntetések miatt az nem volt annyira élvezetes. Nehéz ilyen helyzetben a kommentátor dolga, kaptam is azután hideget-meleget, de a történtek bebizonyították számomra, hogy mindenki azt hall ki a közvetítésekből, amit akar.
Volt, aki azzal vádolt, hogy a Mercedesnek drukkolok, mások meg azzla, hogy Ferrari-szurkoló vagyok.
Nem tudok másra gondolni, csak arra, hogy miközben próbáltunk objektívek maradni, és több szemszögből is körbejárni a helyzetet, lehet, hogy a nézők egy része azt kapta el, mikor Hamilton nézőpontjából elemeztük a történteket, más meg azt, amikor Vettel helyébe képzeltük magunkat. Másképp el sem tudom képzelni, hogy ugyanazt a közvetítést hallva valaki Ferrari-, más meg Mercedes-drukkernek tart.
Nyilván szurkolok, de nem is egy embernek és nem is egy csapatban. Különböző pilótákat és különböző csapatokat kedvelek különböző dolgok miatt ugyanúgy az élmezőnyben, mint a közepéből.
Vannak nekem is kedvenceim, meg vannak olyanok, akik másodikok vagy harmadikok a sorban.
Leclercet például nagyon szeretem, nagyon drukkolok, hogy jöjjenek neki az eredmények.
Szívesen mondanék jót Vettelről és a Ferrariról is - ha lehetne, de nagyon nehéz.
Viszont semmiképp sem vagyok Ferrari-ellenes, hiszen Michael Schumacheren nőttem fel, imádtam, amikor a Ferrarinál ment, de ez a mostani egy teljesen más korszak az olaszoknál.
Most hétvégén viszont nem a Forma-1, hanem a kamion lesz a középpontban, kicsit szokatlan menetrend szerint megyünk Németországban: pénteken már időmérőt futunk, szombaton csak versenyek lesznek, vasárnap viszont a normál időtábla szerint warm up, időmérő, super pole és két futam vár ránk.