Két második rajthely, egy dobogós helyezés és egy második hely, két negyedik és egy ötödik - helyezésekben mérve ez a szlovákiai hétvégénk mérlege, ami ezért nem is olyan rossz. Az időmérőkön megszerzett második hely szombaton és vasárnap is a csúcspontot jelentették, hiszen nagyon-nagyon jó eredmény. Főleg, hogy előbb három, majd két és fél tizedre voltam a pole pozíciótól, ami egyáltalán nem sok.
Mindez azt mutatja, hogy versenyképesek vagyunk, nagyon is! Jó az autó, tök jól eltaláltuk a beállításokat, jól mentünk a kanyarokban, de persze felemás a történet, hiszen a kigyorsításnál még mindig van hátrányunk, de van remény, hogy le tudjuk dolgozni.
A versenyen lehetett látni, mennyivel gyorsabbak vagyunk a kanyarokban a többieknél. Sokkal jobb a tapadásunk, sőt, ahogy jön a verseny vége, úgy egyre nagyobb az előnyünk, több marad a gumiból. És ami a legjobb, hogy nemcsak egy körön, hanem hosszú távon, versenykörülmények között is jó a gumikezelésünk, vagyis nem arról van szó, hogy időmérőn jól vagyunk, aztán versenyen visszacsúszunk, nem. Sajnos a rajtnál bukunk sokat, amit aztán próbálok behozni a futamon.
Ebben segített most valamennyit az új sebességváltó is. A Szlovákiaringen háromszor kell felváltanunk, ebből egyszer sietni kell, ennél határozottan éreztem, hogy mennyivel jobban működik. Egész hétvégén nem volt gond az elváltásokkal, a kuplung nélküli visszakapcsolásokkal korábban szenvedtem, de ez az új alkatrész hozta azt, amire számítottunk. Megbízhatóbbak a váltások, könnyebben veszi a váltó, amit szeretnék tőle, ez pedig egy körön kifejezetten fontos. De igazából Nürburgringen és a többi helyszínen derül majd ki, mennyit hozhat, mert azokon a pályákon minden váltás számít majd.
Ha Misano után azt mondtam, hogy az ottani győzelem kicsit magabiztosabbá tett, akkor mondhatom, hogy most ez a szlovákiaringi hétvége is, még a nem túl erős végeredmények ellenére is. Belülről végigélve a futamokat látom, tudom és érzem, hogy jót csinálunk, sok dologban a mezőny előtt járunk. A csapat és az autó is megérdemelné a bajnoki címet, kivéve a motort, de erről már elmondtunk mindent, ami elmondható. Nürburgring következik, ami pont emiatt lehet fontos, mert a helyszínen lesznek a motorfejlesztéssel foglalkozó vezetők, akiknél kijelenthetem, hogy lobbihadjáratot fogok kezdeni a motorfejlesztés érdekében.
A Szlovákiaringre visszatérve: köszönöm, hogy megint nagyon sokan kijöttetek, tele volt a nézőtér, rengeteg magyar zászlót láttunk, hálás vagyok nektek a biztatásért!
Egy hét múlva folytatjuk is a show-t, a Nürburgringen már csütörtökön pályán leszünk!