TASSI Attila, (HUN), Kcmg, Honda Civic Type R TCR, MONTEIRO Tiago, (POR), KCMG, Honda Civic Type R TCR, EHRLACHER Yann, (FRA), Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR, portrait DHL Pole Position during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Portugal, Vila Real from july 5 to 7 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Szombat után vasárnap is magyar zászló lobog majd a Vila Real-i utcai pálya rajtrácsának első helye mellett. Míg a hétvége első napján Michelisz Norbert, addig a zárónapon Tassi Attila nyerte meg az időmérőt, így mondhatjuk, hogy a magyarok bevették a portugál pályát. A KCMG alig 20 éves versenyzője 1:59.808-as idővel hagyta maga mögött a mezőnyt, így a vasárnapi főfutamon az első helyről indulhat. Előtte azonban, a Q2-ben még megdöntötte Michelisz előző nap futott pályacsúcsát, 1:59.445-ös köridejével.
A szokásosnál valamivel visszafogottabb hangulatban kezdődött a WTCR vasárnapi második időmérője azután, hogy szombat este tragikus váratlansággal meghalt a Cyan Racing Team húszéves szerelője. Nemcsak az érintett, hanem a többi csapat tagjai közül is többen fekete karszalaggal emlékeztek kollégájukra, és a versenyzők is gyászszalaggal az overalljukon ültek autóba.
A szombatihoz képest teljesen más képet mutattak az erőviszonyok a túraautó-világkupa második portugáliai időmérőjén: míg előző nap a Hyundaiok folyamatosan harcban voltak az első helyekért, a Hondák pedig szenvedtek, addig vasárnap fordult a kocka: a koreai gyártó autóiból egyedül Nicky Catsburg jutott a Q2-be, miközben mind a négy Civic a legjobb 12 között volt.
Michelisz a Q1 leintése előtt néhány perccel kijött a boxba, mert akkora volt a forgalom előtte, hogy nem tudott volna javítani az idején. A mezőny pályán maradó tagjai közül többen is javítottak, így kiszorult a Q2-be továbbjutó legjobb 12-ből, ahová - ahogyan írtuk - csak egyetlen Hyundai i30 N TCR került. Habár a 16. helyen végzett, a Q2-ben Kevin Ceccon hibázott, piros zászló okozása miatt pedig elvették a gyors körét és a rajtrács végére sorolták vissza, így
Michelisz egy helyet nyerve, mindkét vasárnapi futamon a 15. rajtkockából indulhat. A szombati futamgyőztes és az új pályarekord tulajdonosa azt mondta, egyelőre nincs rá magyarázat, miért nem találták az előző napi tempót.
Nem volt viszont gondja a sebességgel a KCMG Hondáinak. Ahhoz képest, amilyen visszafogott teljesítményt mutattak az év első felében, Vila Realban a második időmérőn szárnyaltak: Tassi megnyerte a Q1-et, majd a Q2-ben Michelisz tegnapi új pályarekordját megdöntve 1:59.445-öt autózott. Tassi Attilával együtt csapattársa, a helyi hős Tiago Monteiro is bejutott a Q3-ba, a Sébastian Loeb Racing versenyzője, Rob Huff, valamint a két Cyan Racing versenyző, Yann Ehrlacher és Yvan Muller társaságában.
Tassi választhatott elsőként, hogy hányadikként szeretné megfutni egyetlen gyorskörét, így a Q3-ban utolsóként gurult pályára. Mindenkinél gyorsabb, 1.59.808-as idejével megszerezte a pole pozíciót, mellőle caspattársa, Tiago Monteiro indulhat, Yann Ehrlacher lett a harmadik, Muller a negyedik, Huff az ötödik.
A pimaszul tökéletes köre után Tassi Attila a helyszínen azt mondta az Origónak: elégedett, mert eleinte nem úgy tűnt, hogy sokra lesznek képesek ezen a pályán.
"Szombathoz képest sikerült javulnom a Q1-ben fél másodpercet, utána már csak egy lehetőségem volt javítani, de azzal meg is nyertem az időmérő első részét. Utána az volt bennem, hogy ha még egy ilyen kört összerakok, akkor talán bejuthatok a Q3-ba is, és sikerült. Látszódott az első perctől, hogy ez a pálya nem a Hondáké, de egész hétvégén jól dolgoztunk. Tegnap a motorcserém miatt a végéről indulhattam, így viszont jó gyakorlás volt az első verseny" - foglalta össze a történteket a KCMG magyar versenyzője.
Tassi Attila a fordított rajtrácsos második futamon a 10. helyről indulhat, a pole Ma Qing Huáé.
A WTCR fordítot trajtrácsos portugáliai versenye gyázszünettel kezdődött, a Cyan Racing szombaton elhunyt szerelőjére emlékezett a teljes mezőny és a nézők is. Egy perces csönddel tisztelegtek a tragikus hirtelenséggel, 21 évesen elhunyt fiatalember emléke előtt.
A gyászszünet után az elről induló Ma, Guerrieri és Azcona elszakadt a mezőnytől, a hátuljában is csak minimális helyezkedés volt a szűk utcai pályán. Főleg a joker körrel való taktikázás, valamint a sikánon áthaladás adott izgalmat, utóbbi sajnos totális katasztrófát jelentett Michelisz Norbertnek. A 15. helyről induló magyar kétszer is nekiütközött az előtte haladó Kevin Ceccon Alfájának, amiért boxutca-áthajtásos büntetést kapott, majd leszakadt bal első futóművel a boxban fejezte be a versenyt. A BRC Hyundai N Squadra Corse szerelői azonnal nekiláttak a munkának, hogy elkészüljenek a magyar idő szerint 18 órakor rajtoló főfutamra.
A versenyt végül jó taktikázással Mikel Azcona nyerte meg, a fiatal spanyol versenyző az első győzelmet hozta a Cuprának, mögötte Ma Quing Ha lett a második az Alfával, Esteban Guerrieri pedig a harmadik a Münnich Motorsport Hondájával.
Michelisz pont nélkül befejezett futama és Guerrieri harmadik helye összetettben nem változtatott a két éllovas helyzetén, de a különbség újra nőtt köztük: az argentin 231 ponttal vezeti a világkupa pontversenyét, Michelisz 200 ponttal a második.
A 9. helyen célba érő Tassi Attila a 18 órakor kezdődő főfutamon a pole pozíciból indul, mellőle csapattársa, a helyi közönségkedvenc Tiago Monteiro vághat neki az idei utolsó Vila Real-i futamnak a KCMG Hondájával.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!