Szinte el sem kezdődött a szuzukai harmadik WTCR-futam, máris pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Az első körben a szabadkártyás Mijata Ritomo és Tom Coronel összeütközött, ezért a versenyirányítás némi hezitálás után lelassította a mezőnyt. Ennyi is elég volt azonban, hogy Michelisz Norbert és legnagyobb ellenfele, Esteban Guerrieri is javítson a rajtpozícióján.
Ebben a 3. helyről kezdő Mikel Azcona segítette őket, mivel a spanyol pilóta beragadt a rajtnál, de szerencsére a mezőny minden tagja ki tudta őt kerülni. Az argentin pilóta a 4. helyről a 3. pozícióba lépett márkatársa, Tiago Monteiro mögé, miután a portugál pilóta sikertelenül próbálta megelőzni a WTCR-es pályafutása első pole pozícióját megőrző Johan Kristofferssont.
Michelisz is Azcona visszaesésének köszönhette, hogy előrejött a 9. helyre, és ugyanez igaz Tassi Attilára is, aki a 11. rajtkockából a 10-re váltott.
Az elhúzódó műszaki mentés után a Safety Car a 7. kör végén távozott a pályáról, így a 30 körösre növelt távból megmaradt 23 hasznos kör. Kristoffersson mögött Monteiro, Guerrieri, Thed Björk, Andy Priaulx, Gabriele Tarquini, Rob Huff, Kevin Ceccon, Michelisz és Tassi következett a legjobb 10 helyezett között.
A 9. körben Jean-Karl Vernay megelőzte Tassit, majd Michelisz nyomába eredt, a 11. körben már szinte letolta a pályáról a Hyundait az Audival, előttük pedig Huff ismét üldözőbe vett egy koreai autót, ezúttal Michelisz helyett csapattársát, Tarquinit, a 6. helyért.
Ahogy a második futamon Huff ellen, úgy a harmadikon Vernay-vel szemben is hatékonyan védekezett Michelisz, megtörte a francia pilóta lendületét, féltávnál őrizte a 9. helyet.
A verseny második felének kezdetén Tassi 5 másodperces időbüntetést kapott, mert pontatlanul állt be a rajtkockájába, ezzel lényegében ismét elbúcsúzhatott a pontszerzés lehetőségétől. A futam utolsó harmadában négyes csata alakult ki az 5. helyezett Priaulx-tól kezdve: Ceccon először Huffot, majd Tarquinit előzte meg, a 23. körben pedig levadászta a brit pilótát is.
Ceccon a 4. helyezett Björk nyomába eredt az Alfa Romeóval, és később őt is meg tudta előzni. Priaulx tovább lassult, Tarquini is maga mögé utasította és Huff is támadni kezdte, de ő már nem tudott túljárni honfitársa eszén. Michelisz és az egyre hevesebben igyekvő Vernay is felzárkózott mögéjük, de itt sem történt változás.
Néhány kilométerrel a vége előtt Monteiro elengedte márkatársát, Guerrierit, aki így a 2. helyen ért célba, és 7 pontos előnnyel visszavette a vezetést az összetettben Michelisztől.
A futamot Kristoffersson zárta az élen, miután az utolsó körben ismét a pályára küldték a Safety Cart, szó szerint pillanatokkal az után, hogy a hondások helyet cseréltek egymással. A célvonalat Ceccon szelte át a 3. helyen, miután Monteiro azt hitte, hogy leintették a futamot, és a bokszbejárat felé haladt, amikor a szemfüles olasz megelőzte őt.
„Talán nem volt a legjobb az elrugaszkodásom a rajtnál, így Tiago rám ugrott, de sikerült visszavágnom elé az 1-es kanyarban – mondta Kistoffersson. – Utána az autó a hétvégi legjobb formáját hozta, ezért köszönet a csapatnak, és hálás vagyok a csapattársamnak is, mert hasznos tanácsokat kaptam, hogy milyen íveket használjak.”
Pontokat szerzett Björk, Tarquini, Priaulx, Huff, Michelisz, Vernay, Nicky Catsburg, Benjamin Leuchter, Frederic Vervisch, Néstor Girolami és Yvan Muller. Tassit végül a 18. helyen rangsorolták. A pontverseny első két helye mellett változás történt a 3-4. pozícióban is, Mullert 243 ponttal Björk váltotta a képzeletbeli dobogó legalsó fokán.