Herczig Norbert és Ferencz Ramón az idei utolsó Európa-bajnoki futamukra készülnek, és bár maga a megmérettetés egyáltalán nem szokványos, a négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta ugyanúgy készül a nyíregyházi versenyre, mint bármelyik másikra. Pedig a helyszín nemcsak azért fontos, mert ERC-futamot rendez Magyarország, hanem Norbi számára más okból is.
Tíz évvel ezelőtt pont itt, a Nyírség Rallyn szereztem meg pályafutásom első abszolút magyar bajnoki címét
- mondta széles mosollyal Norbi, aki a MOL Csapat hivatalos oldalának adott interjút a nyíregyházi pályabejárás közben.
Ennél azonban most sokkal fontosabb, hogy végre magyar közönség előtt mehetünk. Ez az, amiért ezt a versenyt különösen vártuk, nem a nosztalgia miatt
- mondta a MOL Racing Team pilótája.
Nyíregyháza klasszikus magyar helyszín, bár a bajnoki naptárba csak tavaly tért vissza egy rövidebb szünet után. Nem mintha ez Norbiéknak sokat segítene, hiszen tavaly nem mentek a magyar bajnokságban (leszámítva a veszprémi murvás kalandot, ahol a MOL Racing Team pilótája bizonyíthatta, hogy pilótának és sportembernek is kiváló).
Ettől függetlenül hazai pályán mindenképpen arra számítanak, hogy jól fut majd a szekér.
Parádés tesztet tudhatunk magunk mögött, nagyon hasznos volt a gyakorlás, legalábbis a várható időjárási körülmények tesztelését tekintve biztosan. Mentünk tegnap szakadó és szitáló esőben, ködben és sötétben, valamint saras és felhordásos pályaszakaszokon is. Most már csak egy jó itinert kell összeraknunk, és azt mondhatom, készen állunk
A szervezők nagyrészt a tavalyi nyomvonalakat használják, bár van olyan gyorsasági szakasz, amit megfordítottak, és persze vannak új részek is. Van olyan szakasz, amivel kapcsolatban van tapasztalatom, hiszen 4-5 évvel ezelőtt mentem rajta, de ez nem olyan óriási hatalmas előny egy ilyen hosszú versenyen
– magyarázta Norbi.
Szerintem a mezőny nagyon fogja szeretni a nyíregyházi versenyt. Roppant változatos pályákat raktak össze a szervezők, lesz itt minden, ami kell: vannak tempós, széles részek, aztán a fák között, igazi ralis hangulatban kell szűk pályákon menni, ráadásul egy gyorsasági szakaszon belül is sokat változhat az útburkolat minősége. Nem könnyű verseny, inkább technikásnak mondanám
Norbiéknak egy kicsit peches szezonjuk volt idáig. Volt itt minden a defekttől a motorhibán át egy stábtag hibája miatti büntetésig, az utolsó verseny előtt mégsem áll rosszul a tabellán a MOL Racing Team. Norbiék jelenleg a 11. helyet foglalják el, de öt olyan pilóta is van előttük, akik csak egy-egy versenyen indultak el, és ott sok pontot szereztek, így fordulhatott elő, hogy mindössze öt pontra vannak az ötödik helytől.
Először is azt szeretném, hogy végre legyen egy teljesen problémamentes versenyünk. Fél szemmel persze figyeljük a tabellát is, de inkább egy jó versenyt szeretnénk menni, hogy megmutassuk magunkat a magyar közönségnek is. Régi álmom volt, hogy megéljek egyszer egy nemzetközi versenyt magyar szurkolók előtt, hazai környezetben, és úgy néz ki, ez most megadatik. A többi rajtunk múlik
- tette hozzá elszántan Norbi.
A MOL Racing Team pilótája tavaly a hatodik helyen zárta az Európa-bajnokságot, holott kétszer is a dobogóra állhatott.
Idén az összképet tekintve jóval problémásabban alakult a szezon, mégis jó esély van rá, hogy Norbiék javítanak tavalyi helyezésükön, hiszen adott esetben már egy ötödik hely is elég lehet az abszolút ötödik helyezéshez.
120 autó áll rajthoz a nyíregyházi versenyen, természetesen az Eb-mezőny mellett rengeteg magyar párost is láthatunk majd, akik mind be akarják bizonyítani a nemzetközi mezőnynek, hogy ők is kiváló versenyzők.
Nem lesz egyszerű dolgunk, szerintem a jó itiner mellett az lehet a jó szereplés kulcsa, hogy jól kell alkalmazkodnunk a változó körülményekhez. Elszántak vagyunk, de nem görcsölünk, mert azt már régóta tudjuk, hogy ha könnyedén nem megy, akkor összeszorított foggal még kevésbé fog.
Az autón lett egy komoly változás a navigátor szempontjából. Szegény Ramón egész évben nem nagyon látott ki mert a versenyüléshez egyetlen egy tartó konzolt homologizált le a gyár és az túl alacsonyan tartotta a navigátor ülését. De most így év végére kapott egy magasabb konzolt így most már Ramón is többet fog látni sem nagyon nyúltunk, nem készülünk semmiféle meglepetéssel. Becsülettel felkészültünk, és nem is a szerencséért fohászkodunk, csak azért, hogy végre a balszerencse engedje el a kezünket
- tette hozzá Norbi.
A rali-Eb 2019-es szezonjának utolsó versenyének hivatalos oldala a linkre kattintva olvasható.