Makaó utcáin rendezik a túraautó-világkupa (WTCR) idei utolsó előtti versenyhétvégéjét, amelyet Michelisz Norbert 6 pontos hátránnyal várt legnagyobb ellenfele, a Hondával versenyző Esteban Guerrieri mögött. Ez a szombati első futam rajtsorrendjéről döntő első időmérő során mindössze 2 pontra csökkent, miután a magyar pilóta a 2. helyet szerezte meg Yvan Muller mögött.
Úgy tűnt, hogy Michelisz indulhat majd a pole pozícióból, és megkapja a maximális 5 pontot is, de a Lynk & Cót vezető veterán az utolsó pillanatban unokaöccse, Yann Ehrlacher szélárnyékának is köszönhetően 2:28.661-et ért el, ami új pályacsúcs, és a pontverseny 4. helyezettjét az élre repítette. Michelisz a 2. kockába ért oda Muller csapattársa, Andy Priaulx előtt.
„Igazából eléggé boldog vagyok – nyilatkozta Michelisz az első időmérő után. – Yvan szenzációs munkát végzett. Nekem nem jött össze az edzés, mert körülbelül 15 másodperccel lekéstem az utolsó etap megkezdését, de végül is az első sorból indulhatok és így is megvan a lehetőség, hogy sok pontot szerezzek.”
Jó munkát végeztünk az autó beállításaival, tiszta kört futottam, és ezzel végül is elégedettnek kell lenni.”
A Hyundai-pilóta esélyét tovább javította, hogy nagy ellenfele, a bajnoki éllovas Esteban Guerrieri csupán a 13. pozíciót szerezte meg, ráadásul az autójában motort kellett cserélni, ezért a szombati futamot csak a mezőny végéről kezdheti egy olyan pályán, ahol szinte lehetetlen és nagyon kockázatos előzni.
Az első időmérő után úgy tűnt, Michelisz nyerő helyzetben van, azonban a második felvonás során nagyot fordult a kocka: a Q1 utolsó percében a magyar versenyző belerohant Gordon Shedden autójába, miután az Audi pilótája a falnak ütközött. A Hyundai bal eleje alaposan összetört és rögtön nyilvánvaló volt, hogy nem tudja folytatni az időmérőt.
Michelisz ugyan a 4. helyen zárta a Q1-et, de a Q2-ben nem vett részt, így idő nélkül a 12. helyen zárta a második harmadot, és innen, a mezőny sűrűjéből várhatja a vasárnap zajló futamokat.
Ráadásul, Guerrieri remekül helyezkedett, és a 10. helyen intették le a Q2-ben, ami alapesetben azt jelenti, hogy a második futamot az élről, a harmadikat pedig a 10. rajtkockából kezdheti, de az időmér után három rajthelyes büntetést kapott, így a pole pozíció helyett csak a 4. helyről indulhat majd.
Guerrieri azonban Honda gyenge tempója ellenére is jó lehetőséget kapott, hogy a pontversenyben tartsa a lépést Michelisszel, aki versenyképesnek bizonyult, de balszerencsés volt a második időmérőn.
A három futamot három különböző márka képviselői várhatja majd az élen: Szombaton a Lynk & Co pilótája, Muller, vasárnap a hondás Guerrieri, valamint a VW-t vezető Rob Huff indul a legjobb esélyekkel, de összességében a kínai márkának sikerült a legjobban a második időmérő, hiszen Muller pole-ja és Priaulx 3. helye után a brit pilóta egy 2. helyet is szerzett a Q3-as superpole-on.
Nem hozott sikert a péntek a mezőny másik magyar tagja, Tassi Attila számára.
A KCMG-nél versenyző fiatal az első időmérőn a 22. helyre ért oda, miután csapattársa, Tiago Monteiro a 15. lett, de nem tudott tiszta kört futni. A helyzet a második felvonásra javult egy kissé, de Tassi így is kiesett a 17. helyen, így a középmezőnyben igen küzdelmes futamok várnak rá, és már a pontszerzés is jó eredmény lenne.