A szombaton megrendezett első futam után vasárnap folytatódott a túraautó-világkupa (WTCR) makaói fordulója, ami az idei sorozat utolsó előtti állomása. Az első futamot Yvan Muller nyerte a Lynk & Co volánja mögött, a bajnoki címért küzdő Michelisz Norbert fontos 2. helyet szerzett kihasználva az első időmérőn elért rajtpozícióját, és növelte az előnyét az összetett élén.
A vasárnapi első futam rajtsorrendje már a második időmérő alapján alakult ki, annak is megfordították az első 10 helyezettjét. Ez alapján Michelisz nagy riválisa, Esteban Guerrieri indult volna az élről, de büntetést kapott, így csak a 4. helyre sorakozhatott fel. Ez a Lynk & Co pilótáit, Yann Ehrlachert és Thed Björköt léptette elő az első sorba.
A piros lámpák kialvása után a helyzet nem sokáig maradt változatlan, még az 1. kör során Björk átvette a vezetést, és a 2. helyen találta magát Ehrlacher nagybátyja, a bajnoki 3. helyezett Muller, aki szenzációs rajttal rögtön a dobogós helyekre lépett. Ez egyben azt is jelentette, hogy Guerrieri hiába előzte meg Kevin Ceccont, csak a 4. helyet tudta megtartani.
Guerrieri viszont a 2. körben egy bátor előzéssel feljött a 3. helyre, amikor beszúrt Ehrlacher mellé, miközben Muller átvette a vezetést.
Ezek Michelisz szempontjából kedvezőtlen fordulatok voltak, mivel a Hyundai pilótája a 12. pozícióból visszacsúszott a 13. helyre, de a 3. körben kissé javult a helyzet, mert Ceccon visszaelőzte Guerrierit, Michelisz pedig lehagyta csapattársát, Gabriele Tarquinit, és visszaszerezte a 12. helyet, majd megelőzte Rob Huffot is, ami már a 11. pozíciót és újabb pontokat jelentett neki.
Féltávnál a verseny még egyáltalán nem volt lefutva, mert Michelisz csapattársa, Nicky Catsburg keményen támadni kezdte Guerrierit, aki nem autózhatott biztonságra. A Honda egyértelműen lassabbnak tűnt a szélárnyékból támadó Hyundaihoz képest, de Guerrieri és Catsburg nem ment bele felelőtlen manőverekbe.
Ellentétben Mehdi Bennanival, aki a 18. helyen haladó Tassi Attilát a bukótérbe lökte a Lisboa féktávjánál.
A műszaki mentés miatt sárga zászlós figyelmeztetés lépett életbe, ami megakadályozta Catsburgöt, hogy támadjon a pálya egyetlen igazi előzési pontjánál, így Guerrieri végül a célba kísérhette Mullert, Björköt és a dobogó harmadik pozícióját megszerző Ceccont. Catsburg a leintés előtt még félreállt az útból, így Michelisz két pozíciót javítva a 10. helyen zárta a futamot.
„Mivel [Ehrlacher] és Thed [Björk] az 1-2. helyről rajtolhatott, előre tudtuk, hogy ha Thed elöl marad az 1-es kanyarnál, Yann el fogja engedni őt, és ha én is felzárkózom hozzájuk, akkor mindkettejüket megelőzöm. Így is történt és nagy köszönet Thednek és Yann-nak, mert ők is nyerhettek volna" – magyarázta Muller a csapatutasítást a verseny utáni sajtótájékoztatón.
A magyar versenyző ezzel 312-re növelte a megszerzett pontjai számát, Guerrieri a 4. helyével 11 pontra csökkentette a hátrányát, míg Muller 17 pontos hátrányra közelített, de Michelisz mindkét közvetlen ellenfele kedvezőbb rajtpozíciókból várhatja a hétvége utolsó WTCR futamát.