Elhagyja a WTCR és a TCR Europe mezőnyét a különböző GT- és túraautó-bajnokságokban sikeres és az Audival szoros együttműködésben dolgozó Team WRT, jelentette be a csapat a szezonzáró, malajziai hétvége előtt. A döntés azt jelenti, hogy 2020-ban a Team WRT és a Leopard Racing Team Audi Sport autói nem állnak rajthoz, a Comtoyou-csapat azonban maradhat a márkánál.
A WRT az elsők között szállt be a mai WTCR elődjének tekinthető TCR International Series-be, a Leopard Racing égisze alatt VW Golf GTI-ket indítottak. Stefano Comini és Jean-Karl Vernay révén az 1. és a 3. helyet érték el az egyéniben, és a csapatbajnokságban is a 2. pozícióban zártak. Vernay a következő évben megnyerte a TCR Internationalt és a következő évek során a regionális bajnokságokban további sikereket értek el, de a WTCR-ben nem tudtak a bajnoki címekért küzdeni.
A csapat közleménye ezt a „nem tökéletesen egyenlő feltételek” számlájára írta,
arra utalva, hogy az Audi RS 3 LMS-t kedvezőtlenül érintették az erőviszonyok kiegyenlítését megcélzó, ún. Balance of Performance intézkedések. „Kihívásokkal teli szezonunk volt és egyenlőtlen feltételekkel szembesültünk, de a csapat sohasem vesztette el a motivációját és nagyszerű profizmussal reagált. Meglátjuk, mi lesz Szepangban, de jó hír, hogy csak 10 kg-nyi büntetősúlyunk lesz” – nyilatkozta Pierre Dieudonné, a csapat sportigazgatója.
Vincent Vosse csapatfőnök „izgalmas és sikeres fejezetnek” nevezte a TCR Internationalben és a WTCR-ben eltöltött összesen négy szezont, és nem zárta ki a visszatérés lehetőségét. „Sok szép emléket megőrzünk, és reméljük, hogy a jövőben lesz lehetőségünk visszajönni. 2020-ban a GT3 és a DTM-programunk mellett a Team WRT új kihívások elé is áll, ezeket hamarosan bemutatjuk” – mondta.
Vosse a közleményben nem említette, de a dhnet.be-nek kijelentette, a helyzet hátterében az áll, hogy a Volkswagen után az Audi sem kíván autót kínálni ügyfélcsapatoknak a TCR-ben.
„A magyarázat nagyon egyszerű – idézte Vosse-t a belga portál. – Miután a VW bejelentette, hogy a jövőben csak az elektromos autókra összpontosít, a vállalatcsoport másik márkája is úgy döntött, hogy nem vesz részt ebben a kategóriában. A DTM-ben az Audi felé vállalt elköteleződésünket természetesen fenntartjuk. Szerdán két új pilótát jelentünk be és megerősített gárdákkal fokozzuk a jelenlétünket a GT-programjainkban is.”
Az Audi szerdán közleményben részben cáfolta Vosse nyilatkozatát. Gyári támogatást ugyan még a pilóták szintjén sem kívánnak nyújtani a különböző TCR-bajnokságokban, inkább GT3-as sorozatokra összpontosítanak, de az RS 3 LMS továbbra elérhető marad ügyfélcsapatok számára „nemzeti és nemzetközi szinten” egyaránt. Az autóból eddig 180 példányt gyártottak, az idén ezek összesen 312 futamon indultak.
„Miután a partnereinkkel közösen kijelöltük az irányvonalat a 2020-as évre, reméljük, hogy az Audi RS 3 LMS jövőre is versenyez majd a WTCR-ben – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélversenyzésért felelős igazgatója. – A belga Comtoyou Racing kifejezte az érdeklődését, hogy 2020-ban is a WTCR-ben induljanak. Ezt nagy örömmel üdvözöljük, Jean-Michel Baertnek és csapatának kívánjuk, hogy az ötletük valósuljon meg.”