Az első napokban kibabrált az indulókkal az időjárás, többször is csúfos tréfát űzve a pilótákkal. Viharzónákban és hatalmas szélben kellett repülnie a 11 ország 90 versenyzőjének, ami cseppet sem volt egyszerű feladat ezekkel a "pehelykönnyű" gépekkel. Egy- és kétüléses merevszárnyú, valamint egy- és kétüléses motoros sárkány kategóriában mérhették össze tudásukat az indulók. Navigációs, ügyességi (célraszállási), üzemanyag-takarékossági és gyorsulási számokat rendeztek, volt olyan, amit többször is.
Amikor kitisztult az idő és nem volt semmilyen akadályozó tényező sem, akkor nehezen lehetett a magyarokkal felvenni a versenyt. Az együléses sárkányoknál gyakorlatilag végig a háromszoros világbajnok, a műfaj koronázatlan királya, Thuróczy Endre és a trónkövetelő Rabnecz Gábor csatázott. Rabnecz jobban összpontosított, nagyobb szerencséje is volt, ezért ő lett az Európa-bajnok.
A kétüléseseknél egy nagykanizsai páros, Ferinc Vince és Varga Zoltán állt sokáig az élen. Úgy tűnt, hogy a "hazai légtér" előnyét élvező kettőstől nem lehet elvenni az elsőséget, aztán a dolgok máshogy alakultak. Óvások és fellebbezések után végül a magyarok elég szerencsétlenül jöttek ki az ügyből, ezért kész csoda volt, hogy a hatodik helyet meg tudták kaparintani. Mivel az együléses merevszárnyú kategóriában (a ketteseknél nem is volt indulónk) Fehérvári Tamás nem került dobogóra, elúszott a csapatverseny aranyérme is.