Vágólapra másolva!
Nagy a verseny a francia designerek között a síterepekért: újabban szinte minden nagy divatház kirukkolt különleges síöltözékekkel.

Nem lehet tudni első látásra, hogy miféle maskarában vonulnak fel a kifutón a manökenek, akiket a tervezők - mint Chanel, Dior, Givenchy, Prada vagy Pucci - síöltözék címén havas nyuszinak, menyasszonynak vagy pufók bohócnak öltöztetnek.

- A divattervező feladata ma nem abból áll csupán, hogy kosztümöket, estélyiket vagy nappali kis ruhákat alkosson a nőknek - nyilatkozott Karl Lagerfeld, amikor bemutatta az első síruha-kollekcióját.

A legelegánsabb síterepeken - mint például a svájci Aspen, Gstaad vagy St.Moritz, netán az olaszországi Cortina d'Ampezzo és a franciaországi Courchevel vagy Megeve - manapság sikk az újgazdagok körében luxusholmikban sétálgatni vagy cappuccinót inni a havas csúcsokra néző kávézók teraszán.

A téli sportruháknak könnyűnek és divatosaknak kell lenniük - állítja Lagerfeld, aki nem hajlandó beletörődni abba, hogy az élet eme területén ne lehessen egyedi öltözékekben megjelenni.

Hogy mit szólnak ehhez a klasszikus símárkák képviselői? A világ vezető síeszközgyártója, a Rossignol, amelyet 1907-ben alapítottak Franciaországban és most ünnepelte az ötvenmilliomodik síléc eladását, kapcsolatba lépett a híres francia designerrel, Jean-Charles Castalbajackal. Megállapodásuk a jövőben új irányt szabhat a sportöltözékek és egyes kellékek divatjának.

"Elegünk van abból, hogy pusztán technikai kérdésnek tekintsék a síruhadivatot. Vége a gyakran szigorú és fantáziátlan síöltözékek gyártásának" - mondja a Rossignol menedzsere, Jean Holvoet.

Mindez nem jelenti azt, hogy az új síruhák és más téli sporthoz való öltözékek ne készüljenek a "legokosabb", a tudomány legújabb vívmányait felhasználó textíliákból. A kelméknek olyanoknak kell lenniük, amelyek vízállóak és védenek az időjárás
kellemetlenségeitől.

"Kihívás számunkra keverni a kreativitást és a praktikumot" - vallja John Galliano, a Dior-ház fő designere.

A nagyon elegáns sportholmiknak megkérik az árát: egy, a szivárvány minden színében játszó Pucci nadrág 800 euróba (210 ezer forintba) kerül, egy különleges csizma pedig 550 eurót (150 ezer forintot) kóstál. A Chanel ennél is drágább természetesen: anorákjait 1430 és 1820 euró (380-480 ezer forint) között lehet megvásárolni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!