Szabad Nép:
A prágai "Avia" munkatársai nemrég szakemberek előtt mutatták be a csehszlovák népautó prototípusát. Megszerkesztésénél arra törekedtek, hogy árban hozzáférhető legyen a dolgozók számára. Ezért olyan korszerű előállítási módszereket javasoltak, amelyek a sorozatgyártásnál jelentősen csökkentik a gépkocsi önköltségeit.
Jiri Dolezsal mérnök például azt javasolta, hogy a karosszériát könnyű ötvözetből állítsák elő, s ehhez használják fel a repülőgépipar számára különböző okok miatt nem használható és kiselejtezett duralumínium lemezeket, Kubicsek főmérnök önköltségcsökkentési javaslata szerint a gépkocsi karosszériájának elülső és hátulsó része teljesen egyforma.
A népautót csehszlovák gyártmányu 350 köbcentiméteres, léghűtéses s a kocsi hátsó részében elhelyezett motor hajtja. Óránkénti maximális sebessége eléri a 80 kilométert.
Az "Avia" munkatársai újszerűen oldották meg a beszállást. A kocsi teteje hátratolható, s így lehet be- és kiszállni. A népautóban a gépkocsivezetőn kívül két felnőtt és egy gyermek kényelmesen utazhat. Jövőre megindul az új népautó sorozatgyártása.