Elmarasztalták Fridit Bolgár ügyében

Vágólapra másolva!
Burkolt reklám formájában népszerűsítette a Magyar Televízió Bolgár György Vágy című könyvét, amellyel megsértette a tudatosan nem észlelhető reklám közlésére vonatkozó tilalmat - állapította meg az ORTT panaszbizottsága.
Vágólapra másolva!

Bolgár György Vágy című könyve idén jelent meg az Ulpius-ház Könyvkiadó Bt. gondozásában, és szókimondó stílusával, a nemi aktus részletes leírásával, nyers, pornográf jeleneteivel hamar az érdeklődés középpontjába került. Megjelenése után a szerző közölte, hogy nem ő a főhőse a regénynek, de azt nem tagadta, hogy főképp azért hat személyes vallomásnak, mert benne vannak saját gondolatai és érzelmei.

Bolgár elárulta, hogy a regényt tizenöt évvel ezelőtt kezdte el írni, mikor úgy érezte, hogy szabadabban és őszintébben kellene beszélni az élet dolgairól - beleértve a szexualitást is. A szerző végül tavaly teljesen átdolgozta a már meglévő anyagot, mely érthetően megosztotta a közönséget - egy interjú során maga Bolgár is belátta, hogy jócskán akad provokáció a regényben.

A könyv A szólás szabadsága című műsorban szerepelt, október 5-én. A Bolgár Györggyel készített beszélgetés alatt a háttérben több percig látható volt a könyv címlapja, és a könyv halomban álló példányai sem kerülték el a Jobbik Magyarországért Mozgalom figyelmét, ezért fordultak az ORTT panaszbizottságához.

A reklámtörvény szerint burkolt reklámnak számít az a műsorszám vagy műsorszámon belüli tájékoztatás, amely semleges információ látszatát keltve ösztönöz áru vásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére vagy bármely más üzleti magatartásra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!