"Aki a Kossuth Lajos-utcában sétája közben egy tekintetet vet a Holzer Simon-czég kirakatára, annak érző szive, különösen a fűző alatt, önkénytelenül megdobban" - ilyesféle, korabeli újságokból (A Hét, 1898. december 25.) vett idézeteket olvashatnak mindazok, akik kezükbe veszik a Reklámélet Pest-Budán és Budapesten 1845-1945 című kötetet.
A formailag és tartalmilag egyaránt reprezentatív kiadvány a Geomédia Kiadói Rt. és a Fővárosi Szabó Ervin könyvtár közös vállalkozásaként jött létre azzal a céllal, hogy a hazai reklámipar százéves fejlődését, alakulását monografikus igénnyel dolgozza fel.
Az adott kor sajátos humorát idéző, gazdagon illusztrált, korabeli újságcikkekkel, hirdetésekkel, sőt szakirodalommal kiegészített, mintegy 270 oldalas kiadvány három fejezetben (Reklám és Városkép, Reklámnyomtatványok, A reklám reklámja) mutatja be a reklám természetét és környezetéhez való viszonyát.
Sopronyi János, a kötet kiadását támogató Mutireklám Kft. Ügyvezető igazgatója, szerint a kiadvány a laikus érdeklődök és a reklámszakma képviselői számára egyaránt hasznos olvasmány, amelyből kiderül: a mai reklámtevékenység, a modern reklámfogások nem előzmény nélküliek - a régi, jól bevált módszerek ma is használatosak, csak nem biztos, hogy ugyanolyan színvonalon.