Az elnöki tisztségért, valamint más politikai kulcspozíciókért harcba szálló nők támogatására alakult, White House Project nevű nonprofit szervezet és a Mattel játékgyártó óriás együttműködésével május 1-jétől az amerikai üzletekben kapható lesz az Elnökjelölt Barbie. A 41 éves baba ebben a minőségében tulajdonképpen az ötletgazda szervezet "szócsövének" tekinthető, mivel mellékeltek hozzá egy, a fiatal lányokat vezetői szerepek betöltésére, illetve aktív társadalmi és közéleti szerepvállalásra buzdító szóróanyagot.
"Amerikában a lányoknak átlag nyolc Barbie babája van otthon. Mivel Barbie ilyen nagy szerepet tölt be az életükben, alkalmas arra, hogy eljuttassa az üzenetünket, amely arra ösztönzi a lányokat, hogy legyenek a holnap vezéregyéniségei" - fogalmazott Marie Wilson, a White House Project elnöke, hozzátéve, hogy "az Elnökjelölt Barbie a lehetőségeket képviseli; márpedig a nőkben már fiatalon tudatosítani kell, hogy belőlük is lehet elnök." A kiváló propaganda lehetőségtől fellelkesült Wilson még arra is javaslatot tett a Mattelnek, hogy Barbie hatalmas, rózsaszínű álomházát alakítsák át a Fehér Házzá.
A szexis, szőke Barbie négy évtizedes karrierje során az élet szinte minden területén kipróbálta magát: dolgozott doktornőként, ruhatervezőként, volt focibajnok, űrhajós, irodai alkalmazott, hamarosan pedig úszóbajnokként is bemutatkozik.. Eddigi 75 szerepe közül az elnökjelöltség a legkomolyabb, habár korábban diplomataként már "kacérkodott a politikával".
Az Elnökjelölt Barbie-kat - afrikai-amerikai, fehér és latin "kivitelben" - kizárólag a Toys R Us bolthálózat üzleteiben árusítják, és ha a kampányának nem is, a ruhatárának biztosan nagy sikere lesz. Barbie élete párja, Ken ellenjelöléséről nem érkeztek hírek.
[origo]
Ajánló: