Később az alanyoknak különböző morális tanulságokkal szolgáló történetekben kellett ítéletet mondaniuk. A kutatás eredménye az volt, hogy azok az emberek, akik az organikus ételek fotóit nézegették, sokkal szigorúbban ítélkeztek embertársaik fölött, és kevésbé voltak hajlamosak segíteni egy bajbajutott ismeretlenen. "Van valami az organikus termékekben, amitől az embereknek jobb véleményük lesz saját magukról. És ettől elkezdtek egy kicsit szemetebbül viselkedni" - mondta a tanulmány írója, Kendall Eskine. "Egész sor kísérlet készült már arról, hogy ha az ember valamiért megveregetheti saját vállát azért, mert morálisan helyes dolgot tett, sokkal hajlamosabb lesz a mások fölötti ítélkezésre. Mivel az organikus termékek elnevezései sokszor épülnek az ilyesféle morális retorikára (például "Tisztességes tea"), kíváncsi voltam, hogy ez hogyan csapódik le másokban."