A különböző ételallergiásokat kiszolgáló, speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégek egyre komolyabb tényezőként vannak jelen a piacon, írja a Telegraph tudósítója, egy nagyszabású ételkiállítás és vásár kapcsán. A gllutén-, liszt-, cukor- és mindenmás-mentes termékeket gyártó iparág a legnagyobb recesszió közepette is évi 15%-os növekedést produkál, és jelenleg évi negyedmilliárd font, azaz 85,5 milliárd forintos piaci szegmenst jelent.
Ezek a számok azért érdekesek, mert egyáltalán nincsenek összhangban a Nagy Britanniában valóban ételallergiával diagnosztizáltak számával. Az orvosilag is alátámasztott ételallergiások száma a lakosság mindössze 1-2%-át érinti, az olyan, gluténmentes ételeket igénylő betegségeké, mint a különböző krónikus bélgyulladások, szintén ennyi.
A megkérdezett dietetikus szerint a jelenség oka első sorban az étel allergia és intolerancia összekeverése (az előbbi esetében az immunrendszer túlzott reakciójáról van szó egy speciális étel esetén, az utóbbinál bizonyos anyagok feldolgozását segítő enzimek hiányoznak a szervezetből. Az allergia lehet halálos is, az intolerancia csak kényelmetlen). A celebek által folytatott kampány, illetve az ezek farvizén óriásit kaszáló speciális diéták, mint az Atkins vagy a Ducan diéta is azt a képzetet erősítik, hogy a liszt és hasonló szénhidrátok károsak az egészségre.