Csetvei Krisztina ír a hordóira. Valami kedves üzenetet. Nem, nem őrült meg, egy japán orvos-kutató, Masaru Emoto egyik kísérletében a negatív és pozitív szavak hatását vizsgálta a vízre. A kutató szerint a víz képes információt, (érzést, gondolatot) közvetíteni rezgés vagy hullám formájában. Emoto vizesüvegekre jó és a rossz jelentéstartalmú szavakat írt (például szeretet és Hitler), majd mikroszkóp alatt megfigyelte, hogy lefagyasztás után hogyan kristályosodik ki a víz. A pozitív töltetű szavakkal ellátott víz rendezett és gyönyörű jégkristályokká fagyott, míg a negatív szavas vizek kaotikus mintákat mutattak.
Csetvei Krisztina tehát üzenetet ír a boroshordókra, emellett beszél is a borhoz, mosolyog rá. A módszertől azt várja, hogy kerekebb, teljesebb borok, sőt az egész világ kerekebb legyen. Krisztina eredetileg műszaki menedzser, az egyetemen, bormarketing-gyakornokként szeretett bele a pincébe. A Csetvei Pincészet borait mi is kipróbáljuk majd, de addig, amíg eljutunk Mórra, házi kísérletbe kezdünk.
Tejet, halat, narancsot, párizsit és baracklevet vizsgáztatunk kedvesen és nem kedvesen, pozitív és negatív üzenetekkel, szavakkal.
Csetvei (és Emoto) szerint a vízmolekula a lényeg, víz pedig a fenti alapanyagokban bőven van, tehát a módszernek hatnia kell. A kísérlet eredményéről beszámolunk, addig - mivel Krisztina szerint egy embernek kell végezni a kísérletet, valaki (én) cukiskodik az étel egy részével és megveti a másikat. A kísérlet hétköznapjait végigkövethetik a blogon.
"Az üzeneteknél üzenhet a termék, de akár mi is neki. Nem maga a szó számít, hanem a pozitív vagy negatív tartalma a szónak és az ezáltal generált rezgések" - mondja Csetvei. "Például a tejre is írhatjuk, hogy Hitler, pedig csak mi társítunk negatív gondolatokat és rezgéseket Hitlerhez, magának a tejnek nyilván nincs fogalma."
A mi üzeneteink, a jó oldal:
Rossz oldal: