"Németország fehéren szavaz" volt a szlogenje a Ferrero által megrendelt kampánynak, amely eredetileg a cég mogyorós édességét, a Ferrero Küsschent szerette volna népszerűsíteni.
A Küsschen ('csókocskák') fehér változata eddig csak időszakosan volt kapható Németországban, a jelenlegi kampány az állandó ellátás bevezetését készítette volna elő. A reklámban egy választási gyűlésen korteskedő csokoládésdoboz követeli, hogy a termék mostantól legyen egész évben kapható, a támogatók tábláira pedig az van írva, hogy "Yes Weiss Can", ami utalás Obama kampányszlogenére, a Yes We Can-re, csak a "mi" szót kicserélték a "fehér" német megfelelőjére. A film végén megjelenik a "Németország fehéren szavaz", ami rögtön kiverte a biztosítékot a legtöbb közösségi oldalon, a céget azonnal a radikális nézeteiről, bevándorlásellenes politikájáról ismert NPD-vel rokonították.
A Ferrero közleményben utasította vissza a vádakat, és sajnálja, hogy az üzenetet félreértették.
Hasonló feszültséget okozott a BMW "Axis of white power" szlogenje a 2007-es genfi autószalonon, amikor e fehér volt a legdivatosabb autószín, és a BMW ebben a színben állított ki sportautókat, és az alkotást a "Fehér erő tengelyének" nevezte.