Már a címke is eldöntheti, hogy egy bor ízleni fog-e nekünk, vagy utálni fogjuk, állítja az ausztrál Anthony Saliba, aki a borok ízlelésének pszichológiáját kutatja. Saliba egy közelmúltban tartott, a borpreferenciék kialakulását kutató konferencián tárta a közönség elé vizsgálati eredményeit. E szerint például a bor kóstolásakor a háttérben szóló zenének sokkal nagyobb szerepe van a bor ránk tett hatásában, mint azt korábban gondolták: ha például valaki francia zenét hallgat, a francia borok jobban fognak ízleni neki a más országokból származó boroknál. De az sem mindegy, hogy a falaknak milyen színük van: ha vöröses árnyalatú, akkor a vörös borokat fogjuk választani, míg a sárgás falak inkább furmintra vagy muskotályra, tehát fehérborokra ösztökélnek. Ugyanez a helyzet a borosüvegek címkéivel: egy kutatás során nagyon konzervatív címkéket tettek a borokra, és a fiatal tesztcsoportnak azt állították, hogy ez a bor fiataloknak készült. A csoport fiatal tagjai a bort öregesnek találták és nem is Ízlett nekik - noha az ital, karakterét tekintve olyan volt, amit általában fiatalosnak szokás tartani, és amilyet általában inni szoktak.
(kvew)