A lazac -legalábbis a róla kialakult kép tekintetében- nagy mázlista. "Amíg el nem kezdték nagyiparilag is tenyészteni, kulináris kuriózumnak számított, és az emberekben megmaradt róla ez a kép" - állítja Palotás Péter, a PLP Seafood egyik tulajdonosa korábbi, a lazac marketingjét elemző cikkünkben. "A hal általános ismertsége a norvég halászati marketing elmúlt húszévnyi tevékenységének köszönhető" - teszi hozzá.
A hetvenes években kezdtek Norvégiában a tenyésztésbe, mára az atlanti lazac az ország egyik legjelentősebb tengeri terménye, ez teszi ki a halexport negyvenkét százalékát. 2011-ben Norvégia több mint egymillió tonna lazacot termelt.
A halak 3 és fél éves korukra érik el a vágósúlyt, táplálékuk halból és halolajból készült tápból áll, ami tartásukat fenntarthatatlanná teszi, ugyanis egy kiló lazachús előállításához három kiló tengeri halra van szükség.
Népszerűségéhez az is hozzájárul, hogy könnyen bontható, jó kihozatalú (magyarul sok rajta a hús, kicsi a feje), és nem szálkás hal.