A Nation’s Restaurant News szerint 350 fióklétesítményre kerül lakat. Ezekből 220 az Egyesült Államokban és Kínában, 130 pedig Japánban található. A cég tavaly 811,5 millió dolláros nettó árbevételt produkált, ami 26 százalékkal kevesebb a megelőző évinél.
A McDonald's vezetője, Steve Easterbrook szavai szerint a cég még mindig fejlődik, igyekszik megtalálni a vevői igényeket. Közleményük szerint dolgoznak azon, hogyan lehet az eredményt megfordítani, alkalmazkodva a fogyasztói igényekhez – a Nation’s Restaurant News információi szerint az új üzleti tervet május negyedikén mutatják be.
Arról, hogy a bezárások érintik-e a magyar piacot, a Táfelspicc megkérdezte Vadnai Ágnest, a McDonald’s Magyarországi Étteremhálózat Kft. kommunikációs vezetőjét. „A hazai McDonald’s éttermek száma nem áll közvetlen összefüggésben a nemzetközi fejleményekkel. A magyarországi étteremhálózat jelenleg 93 étteremmel működik, amelyek közel felét hazai kisvállalkozók franchise partnerként üzemeltetik.”
Megtudtuk, hogy a cég 27 éve van jelen Magyarországon. Ez alatt az idő alatt a fő közlekedési útvonalak átalakultak, új forgalmi csomópontok jöttek létre, ami az étterembe járó vendégek szokásaira is hatással volt. A kommunikációs vezető szerint a „hálózatfejlesztési folyamat természetes velejárója, hogy a változásokhoz rugalmasan alkalmazkodva egyes éttermeket bezárunk, és helyettük máshol keresünk lehetőséget új étterem nyitására”.
A hazai üzleti eredményekről megtudtuk, hogy a vállalat és franchise-partnerei által üzemeltetett éttermekben közel 80 millió vendéget szolgáltak ki, forgalmuk 3,8 százalékkal növekedett az előző évihez képest.