Valószínűleg elég sok vásárló tűnődött már hosszasan jéggel teli üdítője láttán, hogy most valójában miért is fizetett? Egy amerikai nő úgy gondolta, átverik, amikor a megvásárolt termék helyett jéggel töltik fel a poharát, és beperelte a Starbucksot.
A bíróság viszont nem állt a panaszos mellé.
Az ítéletben leginkább Percy Anderson bíró érvelése az érdekes. Anderson nem azt mondja, hogy szép vagy helyénvaló dolog kávé vagy kóla helyett jeget eladni a vásárlónak. Viszont szerinte, ha a gyerekek képesek felmérni, hogy a pohárba rakott sok jég automatikusan csökkenti a folyadék mennyiségét, akkor azt egy felnőttnek is tudnia kell. Tehát nem áll meg a csalás vádja.
Anderson arra is felhívta a figyelmet, hogy a Starbucks poharain egyértelműen látszik, hogy milyen a jég-folyadék arány, ráadásul a vállalat soha nem ígérte, hogy az eladott ital kizárólag az üdítőnek vagy kávénak köszönhetően lesz közepes vagy nagy.
Tekintettel arra, hogy a jéggel eladott italok amúgy is hidegek, nyilvánvaló opciónak tűnik jég nélkül vagy kevés jéggel kérni őket a pultnál. Persze azért nem jár kártérítés.