Tavalyelőtthöz képest jobban áll a magyar söripar; bár itthon nem lett magasabb a fogyasztás, de 40%-kal növekedett az export. Tavaly 6,7 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, a Heineken Hungária, a Pécsi Sörfőzde, valamint a hazai piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary – derült ki a Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatóból.
Az éves hazai fogyasztás 2016-ban nem változott; 6,1 millió hektoliter volt, csakúgy, mint 2015-ben. A tavalyi 2,5%-os növekedés az exportnak köszönhető.
Tavaly 10%-kal több prémiumsört ittunk, a középkategóriás termékek forgalma nagyjából annyi volt, mint 2015-ben, viszont hosszú idő óta a 2016-os volt az első olyan év, amikor csökkent az olcsó árkategóriájú sörök fogyasztása – itt 3,6% volt a visszaesés.