Próbáld elfelejteni mindazt, amit a borról tudsz – ez a szöveg olvasható a spanyol vállalat, a Gïk weboldalán, amely újításával felrázta a borpiacot. A Gïk Blue színét a természetes pigmenteknek köszönheti, tehát nem tartalmaz mesterséges színezőanyagokat.
Amikor megszületett a kék bor ötlete, Aritz Lópeznek – a vállalat társalapítója – és csapatának szembe kellett néznie egy rendkívüli problémával: a baráti körükben senkinek nem volt borász tapasztalata. Ezért segítséget kértek a Baszkföldi Egyetemtől, ahol két évig dolgoztak a kék boron. Az ital színét a vörös szőlőből kivont antocián és indigotin vegyületek adják.
Először az emberek nem hitték el, hogy kék bort árulunk, de miután kipróbálták, megszerették
– mondta Enrique Isasi; madridi étterme, a Sushi Artist volt az első Spanyolországban, ahol tesztelték, hogyan fogadják a vendégek a kék italt.
Noha Gïk Blue bort nem, Euforia kék habzóbort és Nature Blue kék pezsgőt már Magyarországon is lehet kapni.