A szervezet további céljai között szerepel a kiváló gasztronómiai termékek és italok népszerűsítése a csatlakozó közép-európai országokban,
a termékek részére szélesebb körű piaci bemutatkozási lehetőség biztosítása,
valamint a tagok és pártoló tagok összefogásával a gasztronómiai kultúra fejlesztése, a közönség minőségi, kulturált étel- és italfogyasztásának népszerűsítése – áll az egyesület MTI-hez eljuttatott közleményében.
Ezeket a célkitűzéseket szakmai fórumok, közönségtalálkozók, termékbemutatók szervezésével kívánják megvalósítani, amelyek alkalmat teremtenek majd az országok egymás közötti bemutatkozására, a szakmai és gazdasági fejlődés elősegítésére is.
A létrejött gasztronómiai szervezet tizenöt tagozatot foglal magába, köztük a bor és sommelier szekciót,
a sajtokat és tejtermékeket, a söröket, a kávékat és teákat, a pálinkákat és párlatokat, a víz és üdítőipari termékek, az étterem és a vendéglátást, az édesipari termékeket, a hús- és tojásszekciót, a halkészítményeket, a zöldségeket és gyümölcsöket, az alapélelmiszereket, a biotermék-szekciókat,
valamint külön tagozat foglalkozik a kereskedelemmel és a médiamegjelenéssel is.
A létrejött szervezet elnökének Slezsák Zoltánt, a Magyar Sommelier Szövetség elnökét választották az alakuló ülésen résztvevők. A magyar képviselőkön túl Horvátországot, Szlovákiát, Romániát, Szerbiát, Szlovéniát, Kárpátalját összesen 30 elismert cégvezetőkből és szakemberekből álló alapító tag képviselte.