Várható, hogy húsvéti élelmiszervásárlásra szánt összegek részben eltérültek. Tartalékképzésre is komolyabb lehet a motiváció, mint korábban. Az export most sok irányban korlátozott, vagy egyenesen lehetetlen.
A piaci kereslet csökkenésének, negatív hatásainak elsősorban a hazai kis- és középvállalatok vannak kitéve.
A leginkább negatív hatásokkal a csokoládé, az impulzustermékek, az exkluzív és exkluzív csatornákon (például belvárosokban, repülőtereken, kávéházakban) értékesített különleges édességek esetén kell számolni. Itt a visszaesés terméktől függően a 10-70 %-ot is elérheti.
A snack-ek és chipsek piaca stabil. A müzlik, gabonapelyhek és funkcionális szeletek iránt erőteljesen nőtt az érdeklődés.
A kekszeknél is a kereslet növekedéséről számoltak be.
Itt az is nagy előnyt jelent, hogy az alapanyagok döntő része hazai, ezért itt a szállításból adódó nehézségekkel kevésbé kell számolni, de az export ebben az esetben is nehezített pálya.
A minőségi édesség keresése, a tömegében kevesebb, de magasabb értékű termékek vásárlása minden bizonnyal folytatódik ahogy a helyükre kerülnek a dolgok.