A virginia államban tevékenykedő Devils Backbone Brewing – amely elsősorban jóféle Vienna lageréről ismert – a népszerű tetoválóművész, Jake Karamol segítségét kérte, hogy a dizájn mind a sörfőzde, mind a jövőbeni alanyok számára tetszetős legyen. Karamol hasít TikTokon is, jelenleg több mint kétmillió követője van.
A tetoválóművész három tervet készített a promócióra, s úgy tudni, hogy a dizájnokat a sörfőzde Buck Tradition IPA sorozata ihlette.
A Buck Tradition Tattoo Challenge nevű akció kiírása szerint az első száz, 21 éven felüli sörimádó, aki június 30-ig felvarratja magára a tervek valamelyikét, egy évre szóló ajándékkártyát kap a sörfőzdétől.
A Devils Backbone-t 2016-ban megvásárolta az Anheuser-Busch nevű sörgyártó nagyvállalat.
„A kézműves sör is egyfajta lázadás, éppúgy, ahogy a tetoválás is" – elmélkedik a Devils Backbone igazgató-helyettese, Hayes Humpheys.
A régi nagyok, a kézműves sörök úttörői, jellemzően olyan figurák voltak, akik egyszerűen nem fértek be a 'normális' kliséjébe. Nem olyan karriert, életet akartak, mint az átlagemberek. Az IPA pedig ennek a lázadó szellemnek a folyékony megtestesülése már régóta, hiszen annyira megkülönböztethető az íze a többi, hagyományos sörhöz képest.
És akkor az apró betűs rész – amit nem árt alaposan áttanulmányozni, mielőtt egy olyan végleges változtatást eszközölünk a testünkön, mint amilyen egy tetoválás: a promócióban például nem vehet részt az USA összes felnőtt lakosa; Alabama, Kalifornia és Texas sörkedvelői ki vannak zárva.
Aztán a megfelelő dokumentálásra is ügyelni kell, nem csak úgy varratni, majd beállítani a sörfőzde központjába: fotón kell megörökíteni magát a testre tetovált mintát, a varratás folyamatát, és a tetoválóművész aláírását is, majd ezeket a képeket posztolni kell az Instagramon.
Végül, itt van a mennyiség kérdése:
az ajándékkártya értéke 480 dollár (átszámítva nagyjából 173 ezer forint), vagyis heti nagyjából háromezer forintnak megfelelő összeg,
ami a nagyfogyasztó fanyalgók szerint napi egy doboz sör elfogyasztására elég, ráadásul – hangzik a kritika – a tetoválásért is fizetni kell, ugye.
Mindenesetre, a promóció eredeti ötleten alapul, és a kívánt hatást is elérte, hiszen az akcióról több híroldal is beszámolt.