Idén összesen 3471 pályázat érkezett a rangos dizájnszakmai felhívásra, a Red Dot Awardra. A verseny rangját jól mutatja, hogy olyan márkák is indultak, mint az Apple, a Ferrari vagy a Bosch.
Az erős mezőnyben kapta az elismerést termékdizájn kategóriában a magyar Nutriversum.
Nutriversum pályaműve:
A tervezés során a márka legfontosabb értékeit vették figyelembe: minimalizmus, barátságos megjelenítés és fenntarthatóság.
Dizájn szempontjából a legnagyobb kihívás az volt, hogy hogyan tudunk egy termékcsaládon belül 53 féle terméket megkülönböztetni egymástól úgy, hogy azok mégis egységesek maradjanak. Olyan illusztrációt kellett találnunk, amely elég nagyszámú variációt tesz lehetővé és sokféle termékhez illeszthető
– mondta Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.
Sokan bele sem gondolnak, hogy mennyire nehéz egy olyan dizájnrendszert megalkotni, amiben meg lehet különböztetni egymástól több száz cikkelemet úgy, hogy közben mégis egy egységet alkotnak. Fontos szempont volt, hogy olyan csomagolást tervezzünk, amelyet egy család szívesen elől hagy a konyhapultján, mert díszíti a konyhát. A dolog nehézségét jól mutatja, hogy ugyan az idei megújulásunk "csak" egy ráncfelvarrása volt a márkának, mégis közel 1,5 évig dolgozott rajta a csapat
– tette hozzá Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.
A dizájn mellett a fenntarthatóságot szem előtt tartva a csomagolóanyag kiválasztásánál is egy teljesen új koncepciót hozott a Nutriversum. A vitaminok 100%-ban újrahasznosítható, simítózáras tasakokba kerültek.
Ezzel a megoldással éves szinten körülbelül 2 tonnával kevesebb műanyaghulladékot termelnek.
Emellett októbertől hulladékgyűjtő állomásokkal találkozhatnak a Nutriversum üzleteibe betérő vásárlók. Ezzel a kezdeményezéssel szeretné motiválni a vásárlóit a Nutriversum az elhasznált műanyag- és fémhulladék szelektív gyűjtésére, amelyekért cserébe egyedi kedvezményeket vagy termékeket kapnak a vásárlók. A mostani innováció egy hosszú távú stratégia része, melynek célja, hogy a Nutriversum fenntartható márkává váljon a táplálékkiegészítők piacán.
A dizájn tervezését a Nutriversum marketingosztálya, Fetter Ármin marketing vezető végezte, Bali Zsófia art director, Pekár Áron grafikus és Németh Martina grafikus végezte - írta a tenyek.hu.