Oreo, Dunkin', KFC: sorra fordulnak az alkohol felé a nagy étteremláncok

cheerful friends drinking cocktails alcohol beautiful beverage candid carefree casual caucasian celebration cheerful cheers clinking cocktails drinks enjoying friends fun gathering glasses group happy holding home laughing leisure men outdoors party peopl
teraszozó fiatalok
Vágólapra másolva!
Meglepő termékekkel jelentkezett több gyorsétteremlánc és élelmiszermárka 2023-ban, köztük Magyarországon is ismert brandek: alkoholos italokat kezdtek árulni saját nevük alatt, ismert ételeik jellegzetes ízvilágával. A KFC rumja vagy az Oreo korábbról már ismert vörösbora elsőre sokakat meghökkenthet, de a cégek azt mondják, üzletileg megéri belevágni ilyenekbe – ez az ok viszont talán már nem olyan meglepő senki számára.
Vágólapra másolva!

Az alkoholüzletágba való belépés nem teljesen új gondolat az élelmiszer- és italgyártó cégek részéről, ahogy nagy gyorsétteremláncoknál is van már erre példa a múltból. Mégis, az utóbbi években mintha megszaporodtak volna ezek a törekvések. Az itt közöltek persze elsősorban az amerikai piacon tapasztalhatók, azaz a termékek elsősorban oda készülnek, de mivel számos, Magyarországon is ismert márka is feltűnik azok mögött, érdemes említeni néhány példát ételek ihlette furcsa italokra.

Ezekben az a közös, hogy minden italféleség készítői szándékai szerint valamelyik, a márkához köthető étel jellegzetes ízvilágát idézi fel.

Az Egyesült Államokon kívül néhány más országban is jelen lévő szendvicsező Arby's 2021-ben sült krumpli ízű vodkákat dobott piacra. A cég szerint az italnak köszönhetően 2022-ben 24 százalékkal nőtt meg a fogyasztói hűségprogramba becsatlakozók száma.

A főként a kekszéről ismert Oreo 2022-ben saját borral jelentkezett, melyet nem meglepő módon, elsősorban a saját Thin márkájú Oreo kekszeihez ajánlott fogyasztásra, mivel a bor annak ízvilágát idézi. A lista pedig folytatódik.

A Hardee's hamburgeres lánc egy sörgyártó vállalattal közösen a reggelire ajánlott sütijeinek ízeit idéző, epres sört dobott piacra, aminél csak a Velveetea sajtos martinije és a Hellman's majonézes ízű tojáslikőrje tűnik bátrabb próbálkozásnak.

Úgy tűnik azonban, hogy ezek az általában korlátozott ideig, korlátozott eléréssel kapható termékek általában véve sikeresek, és megtalálták a maguk fogyasztói közönségét. Ez lehet az oka annak, hogy a cégek 2023-ban is folytatták ezek gyártását. Mutatunk még néhány újdonságot ezekből a különleges, ételt idéző italokból!

Lapozzon a következő oldalra!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!