Mielőtt megjelentek a ma népszerű áruházak Magyarországon, teljesen mások voltak a magyar emberek vásárlási szokásai. A klasszikusokra, mint az ABC-re vagy a Közért-re, szinte mindenki emlékszik, azonban vannak olyan boltok, amelyekre már nem mindenki emlékszik.
Sokan emlékezhetnek a Plus kék-narancssárga színű logójára, mely tizenhat éven át lógott a diszkontlánc épületeinek oldalán. Az első Plus áruház 1992-ben nyílt meg Tatabányán és a cég kezdetben a már meglévő üzlethelyiségeket vette meg, és azokban nyitotta meg boltjait.
Közel tízéves Magyarországi jelenlét után szűkítették a termékpalettát, és helyet kaptak a saját márkás termékek, melyeket a polcokra kihelyezett, bontott kartonból vásárolhatták meg a vevők.
Ez a koncepció jellemzi ma az Aldit, a Lidlt és a Pennyt, azaz a német diszkontokat.
A Plus működésének végét két német cég, az Edeka és a Tengelmann csoport közös akciója jelentette. A két vállalat 2007-ben megosztozott az akkor Európában (például Magyarországon, Ausztriában, Spanyolországban és Lengyelországban is) már kiterjedt bolthálózattal rendelkező Plus diszkont üzletein. Az Edekához került üzletekből átnevezés után Netto lett, a Tengelmann pedig eladta a saját Plus boltjait, többek között a magyar üzleteket is, melyek 2008 tavaszán a SPAR-hoz kerültek, és rövidesen át is alakultak.
Az osztrák Julius Meinl a 20. század elején nyitotta meg első kávépörköldéjét Budapesten és folyamatosan terjeszkedtek, amíg a II. világháború után a Meinl-üzlethálózat szovjet tulajdonba nem került. Az '50-es években az államosítás során a bolthálózat magyar tulajdonba került és megalapították a Csemege Kereskedelmi Vállalatot.
27 fővárosi ABC- és 18 Csemege-áruházzal, valamint további 27 vidéki üzlettel egy időben a hazai élelmiszerkereskedelem legnagyobb vállalata volt.
Az egykori Meinl-hálózat, azaz a Csemege végül a rendszerváltás idején, 1989-ben került vissza az osztrák céghez, egy különleges fúzióként, melyben az osztrák fél lett a többségi tulajdonos, a további 49 százalékon pedig az Állami Vagyonügynökség és az önkormányzatok osztoztak. 1998-ban a Meinl közös üzletet kezdett a belga Delhaize-csoporttal és két éven belül megvásárolták a cégtől nemcsak a Csemege - Julius Meinl Rt-t, de a tulajdonrészét is a hazai vállalkozásokban. A belga cég ezután a Csemege - Julius Meinl szupermarketeket, az Alfa raktáráruházakat és a Jééé diszkontokat Match-ra és Smatch-ra változtatta.
A nosztalgiázás, még több régi, ismert üzlettel a Mindmegette oldalán folyatódik!