A kaviárt egyre jobban kedvelik a vásárlók, részben annak köszönetően, hogy számos influenszer népszerűsíti a luxusélelmiszer olyan változatait, melyeket snack formájában árulnak. A kanadai vállalat ez a trendet kívánja meglovagolni úgy, hogy a vegán fogyasztók számára kínálja a kaviár megfizethető, húsmentes alternatíváját.
A Vegan Kaviar termékcsaládon belül a cég lazac, wasabi és beluga ízesítésű növényi alapú kaviárt kínál a vásárlóknak.
A vállalat azt ígéri, hogy
az általauk kínált, fenntartható módon előállított "halikrák" ugyanazt az ízélményt kínálják a rajongóknak, mint az egyébként drága hagyományos kaviárok.
Más cégek is mutattak be korábban vegán kaviárokat, de ezekenek a termékeknek igen korlátozott az elérhetőségük.
A most bemutatott termékekeket egész Kanadában terítik a kiválasztott éttermekben és kereskedőknél, de online is lehet azokból rendelni.
A kaviárpiac a globális gazdaság nagy ágaihoz képest csekély, ugyanakkor, ahogy az Origo megírta, óriási növekedés előtt áll. A Mordor Intelligence előrejelzése szerint a piac 2024-ben 373 millió dolláros teljesítménnyel zárhat. Közel 8 százalékos éves növekedési rátával 2029-re 547 millió dollár (közel 190 milliád forint) fölé bővülhet. A Zion Market Research-nél ennél valamennyivel szerényebb, 4,5 százalékos növekedési ütemet várnak 2030-ig a 2022-es adatokból kiindulva.