Az okostelefonjaink nélkül ma már egy lépést is nehezen teszünk a lakásunkon kívül, így érdemes odafigyelnünk arra, hogy hogyan bánunk velük olyan környezetben, ami komoly megterhelést jelenthet szegények számára.
Nyáron ezek a kihívások, ha lehet fokozottabban jelentkeznek. Ilyenek lehetnek például a fokozott napsugárzás, a fröccsenő víz (vagy egyéb, magas alkohol-, vagy cukortartalmú folyadékok), a por és a hirtelen ütések, amit egy-egy koncert első soraiban kell elviselnie a csontozatunk mellett a zsebünkben lapuló telefonnak is.
Ezek pedig csak a legsűrűbben előforduló balesetek. Szerencsére azonban elég sok okostelefon ezek közül jó pár ellen már eleve fel van vértezve. Mi például most egy Huawei P10 tulajdonos szemszögéből nézzük a nyarat, akinek azért is könnyebb egy picit a dolga, mert a telefonjához alapból jár a kijelzővédő fólia és a műanyag tok, ami a kisebb ütések és a különböző folyadékok ellen is védi a telefont.
Óvatosan a vízpartokon!
Ennek ellenére a legjobb megoldás, ha fürdőbe, szaunába, magas páratartalmú helységbe nem visszük be a telefont, mert az még így is beázhat. Ha ezt nem tudjuk – vagy nem akarjuk - elkerülni, akkor érdemes a telefont egy törülközőbe tekerni és esetleg légmentesen záró tokba tenni. Ezzel a vízzel való érintkezés mellett a napsugárzást is el tudjuk kerülni, mindkettő komolyan árthat ugyanis a telefonnak.
Kerüljük a meleg helyzeteket!
A fokozott napsugárzással folytatnánk, ugyanis ez ellen a P10-es gyári tokja már nem véd, épp ezért nagyon fontos – és ez minden telefonra igaz –, hogy a direkt napsugárzástól mindenképpen óvjuk a készüléket. Ez pedig nem csak a strandon fordulhat elő. Érdemes odafigyelni arra is, hogy az autós telefontartónk hova van rögzítve, mert hosszabb távon úgy is megsüthetjük a készüléket, ha mondjuk csak felcsapjuk a műszerfalra egy gumialátétre. Útközben úgysem biztonságos telefonálgatni, így a legjobb, ha a telefont a zsebünkben hagyjuk, esetleg a középkonzol valamelyik alsóbb fertályára rögzítjük és a kihangosítóval kezeljük a bejövő hívásokat.
És a másmilyen meleg helyzetek...
A cikk első részében említett strandokon, de a kocsiban, és sajnos most már szinte mindenhol érdemes arra is odafigyelni, hogy a telefon drága mulatság, így kedvelt céltáblája a tolvajoknak is. Ezért is fontos, hogy soha ne hagyjuk szem előtt, pláne ne őrizetlenül. Fontos még, hogy gondolkodjunk előre és az adatainkat védjük többféle módon. Egy bizonyos kategóriától felfelé például minden okostelefonon található ujjlenyomat alapú azonosítás. Ezt mindenképpen használjuk, mert ha a telefonunkat esetleg mégis elveszítjük, vagy ellopják tőlünk, akkor legalább az adatainkért nem kell aggódnunk.
Ha pedig már megtörtént a baj:
Abban az esetben, hogy ha a fent felsorolt borzalmak valamelyike mégis lecsapott a telefonunkra egy pohár kóla, egy jól irányzott könyöklés, vagy egy gonosz tolvaj személyében, még mindig nincs minden veszve.
Irány a szerviz!
Ha a készülék beázott, berepedt, megsérült, akkor érdemes utánanézni a gyártó által kínált szerviz szolgáltatásoknak és garanciának, majd kiválasztani a számunkra legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldást.
A Huawei tulajdonosok például a kialakult vészhelyzettől függően több lehetőség közül választhatnak:
• Segítségért a hét minden napján reggel 8-tól este 8-ig elérhető telefonos ügyfélszolgálat lehet hívni a 06 80 HUAWEI (06 80 482934) telefonszámon, de a 1088 Budapest, József krt. 17. címen található ügyfélszolgálati központban is lehet keresni a Huawei szakembereit. A gyártó a budapestin kívül vidéki ügyfélszolgálati központok megnyitásán is dolgozik.
• A Komfort szerviz keretében a meghibásodott készülékek egyszerűen, már 117 postaponton keresztül beküldhetőek a cég szervizközpontjába.
• A P10, P10 Plus, P9, P9 Plus, Mate9 és Mate 9 Pro modellek tulajdonosai pedig egy VIP szerviz szolgáltatásra is jogosultak, melynek keretében az eredeti két éves garancia mellé plusz egyet kaphatnak és a készülékeik első három hónapjában a vállalat ingyen cseréli az esetleg betört kijelzőt, illetve hardverhiba esetén egyszer akár az egész telefont kicseréli.
Ehhez a szolgáltatáscsomaghoz a készülékre telepített HiCare appon keresztül lehet regisztrálni, hiba esetén pedig csupán be kell küldenünk a telefont a vásárlást igazoló dokumentummal és garanciajeggyel együtt a legközelebbi Huawei Szervizközpontba.