Márkaboltot nyitni viszonylag könnyű. Kiválasztunk egy üzlethelyiséget, ízlésesen berendezzük, feltöltjük a gyártó aktuális termékeivel, majd segítőkész munkatársakkal a vevők rendelkezésére állítjuk. Az egyéves születésnapját ünneplő budapesti Huawei Experience Store azonban a maga nemében különlegesebb, éppen ezért került a névbe az „experience”, azaz élmény szó is. Budapesten kívül például Moszkvában, Dubajban, Kuala Lumpurban, Szingapúrban, Mexikóvárosban és Milánóban is nyílt már a magyar fővárosihoz hasonló exkluzív üzlet.
Már 2013-ban, a cég első nemzetközi Experience Store-jának megnyitásakor arról beszélt a Huawei fogyasztói üzletágáért felelős igazgatója, Richard Yu a kínai Sencsenben, hogy a Huawei Experience Store üzleteknek egyedinek kell lenniük, hogy többet adjanak az embereknek egy újabb pénzköltési lehetőségnél. A Huawei élmény-üzletei ezért az egyértelmű funkciók mellett elsősorban kikapcsolódási lehetőségeket és szórakoztatva oktató programokat kínáló találkozási pontot jelentenek mindazoknak, akiket érdekelnek a modern technológiai eszközök. E filozófia mentén nyílt meg az első magyar Huawei Experience Store tavaly február 16-án a budapesti Shopmarkban, amelynek egyéves születésnapja alkalmából az üzletben különleges ajánlatok és egy kis meglepetés is várja a látogatókat.
Élmények a köbön: a bicikliversenytől a kutyafotózásig
Természetesen a budapesti „élménybolt” esetében is alapvető, hogy itt folyamatosan megtalálható és kipróbálható a Huawei minden új eszköze a mobiloktól és tableteken át a laptopokig. Az érdeklődők az üzletben dolgozó szakemberek segítségével testközelből ismerhetik meg a márkát, és azt, hogy mi mindenre képesek a gyártó újdonságai. Az üzlet munkatársai a személyre szabott tanácsadáson és szervizszolgáltatáson felül, különleges extraként, ha a készülék meghibásodása gyorsan orvosolható, akár azonnal is nekiállnak a javításnak: mire az ügyfél elvégzi a hétvégi nagybevásárlást akár újra kézhez is kaphatja megjavított eszközét.
A modern és fiatalos környezetben minden olyan lehetőség adott, amelyet a Huawei vezetője az Experience Store-ok elindításakor felvázolt. Szórakoztató és oktató programok sora valósult már meg a budapesti üzletben: volt itt már telefonnal vezérelhető LEGO Batmobile verseny, szakértők által tartott Facebook, YouTube és Instagram tipp- és trükk tanfolyam, érdekes bemutató arról, hogyan lehet a filmekben használt zöld hátteres megoldásokat mobilon is alkalmazni, vagy épp a profi fotómodelleknek épp nem nevezhető kutyákról stúdióminőségű képeket készíteni. Előadott már sikeres influencer arról, hogyan lehet sztárrá válni a videó- és képmegosztó alkalmazásokban, vagy épp milyen módszerekkel érdemes a népszerű #foodporn ételfotókat valóban megkapóvá és gusztusossá varázsolni. Népszerű véleményvezérek meséltek arról, mi lehet a jó mobilos portrékészítés titka, de volt már a Huawei Watch GT 2 okosórával megbolondított beltéri kerékpárverseny és általános iskolásoknak szóló sulikezdő vetélkedő is.
Sok-sok szülinapi kedvezmény
Az élménybolt február 14-16. között első születésnapja alkalmából szuper készülék-promóciókkal várja az üzletbe látogatókat. Több okostelefont, hordozható eszközt és kiegészítőt is kedvezményes áron vásárolhatnak meg azok, akik betérnek a Shopmarkba. A szülinapi élmény persze nem lenne teljes finomságok nélkül, így az édesszájúaknak is kedvezünk az eseményen.
A gyártó első hazai Experience Store-ja a bevásárlóközpont nyitva tartásához igazodva, a Shopmark első emeletén, hétfőtől szombatig, 9-től 20 óráig, vasárnap pedig 9-től 18 óráig várja az ünneplő Huawei készülék-tulajdonosokat.