A MediaForce állítása szerint a brit gengszterek mindennapjairól szóló Blöfföt több mint egymillió példányban töltötték le júniusban. Aaron Fessler, a cég igazgatója úgy véli, ez a mennyiség, és a legfrissebb sikerek elérhetősége is azt bizonyítja, hogy a digitális kalózkodás valós veszélyt jelent a filmiparra.
A MediaForce igyekszik figyelemmel kísérni azokat a weboldalakat, hírcsoportokat és cserélőhálózatokat (mint például az Aimster és a Gnutella), amelyek filmek kalózmásolatait kínálják. A tapasztalatok szerint az elkövetők a leggyakrabban moziban, kézi kamerával rögzítik a filmeket, majd egy szoftver segítségével olyan digitális változatot készítenek belőlük, amelyek elférnek egy CD-n. Végül a kész fájlokat közzéteszik a világhálón. Ezek után már csak idő, türelem és jó internetkapcsolat kérdése, hogy az íly módon készült fájlokat az internetezők letölthessék a netről.
Az amerikai filmesek szövetsége, a Motion Picture Association of America becslése szerint a videofelvételek másolása (legyen szó digitális vagy hagyományos metódusról), 2 milliárd dollár kárt okoz évente.
A MediaForce júniusi toplistája:
- Blöff (Screen Gems)
- Pearl Harbor (Buena Vista)
- Traffic (USA Films)
- Lara Croft: Tomb Raider (Paramount)
- Shrek (Dreamworks SKG)
- Mátrix (Warner Brothers)
- Tolvajtempó (Touchstone Pictures)
- Hannibal (Metro-Goldwyn-Mayer)
- Gladiátor (Dreamworks SKG)
- X-Men (20th Century Fox)
[origo]